Problémák tömege a csapatnál

Loptak, hazudtak, most bocsánatot kérnek

Loptak, hazudtak, most bocsánatot kérnek

Az FIA Motorsport Világtanácsa szeptemberben a McLarent kizárta a 2007-es konstruktőri világbajnokságból, és 100 millió dolláros pénzbüntetésre ítélte a Ferrari bizalmas műszaki és egyéb adatainak birtoklásáért és valószínű felhasználásáért. A testület ezen kívül a csapat 2008-as autójának vizsgálatát is elrendelte, hogy kiderüljön, került-e Ferrari adat felhasználásra annak tervezésénél és elkészítésénél.

A vizsgálat eredményét, és az ítéletet a csapat a Motorsport Világtanács múlt pénteki ülése után várta, de a testület akkor csak annyit közölt, hogy a döntést fenruár 14-re napolja, addig az érintettek, a Ferrari, a McLaren és a többi csapat is felkészülhet és megteheti észrevételeit.

Úgy tűnik, hogy nem véletlenül halasztották el a dolgot, az FIA szakértői találhattak valamit az MP4-23-ason. A McLaren most meaculpázik, méghozzá nyílt levélben.

A dokumentumban a csapat elismeri, hogy „a Ferrari-információk sokkal szélesebb körben voltak ismertek, mint ahogyan azt korábban állítottuk.” Azt is hozzáteszik, hogy az egész botrányt el lehetett volna kerülni, ha időben értesítik a Ferrarit és az FIA-t Nigel Stepney árulásáról.

A McLaren sajnálatát fejezi ki, hogy a saját belső vizsgálatuk eredménytelen volt, és a tényekre egy FIA nyomozás során derült fény. A wokingiak nyilvánosan bocsánatot kérnek mindenért, megkövetik az FIA-t, a Ferrarit és a sport rajongóit is a történtek miatt és azt ígérik, hogy megtették a megfelelő lépéseket, hogy ilyesmi soha többet ne fordulhasson elő.

Hogy a Ferrari-adatok további „hatásainak” elkerülésére a McLaren a levélben fejlesztési moratóriumot rendel el, az autó három, az ügyben érintett rendszerének feljesztését a kívánatos időtartamra felfüggesztik.

Mi magunk már nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hogy mire is bukkanhattak az FIA szakemberei, ha a McLaren így menekül előre, míg korábban mindig az épp csak elégséges mértékben ismert be bármit is. A csapat 2008-as autójáról a Motorsport Világtanács február 14-i ülésén döntenek majd.