A BMW Sauber német versenyzője felháborodottan nyilatkozott az eset után:
„Elég elkeserítő. Az első és a második szakasz simán ment, de a harmadik szakasz végén az autók nagy része nagyon-nagyon lassan ment a pályán, amikor én még gyors körön voltam. Mintha a pályán parkoltak volna – azt hiszem a két McLaren volt az ideális ív közepén a 4. kanyar előtti egyenesen. Nem tudtam azon az íven menni, amin szerettem volna, főképp a fékezésnél. Időt veszítettem, talán kéttizedet, és ha megnézzük az eredményt, látszik hogy nagyon-nagyon szoros volt. Harmadik is lehettem volna, de mit lehet tenni? Egyértelmű, hogy ezt ki kell vizsgálni, szóltam is a rádión. Szerintem nem volt korrekt, amit tettek” – panaszolta Heidfeld.
A renault-s Fernando Alonso is hasonló problémával szembesült, és az edzés utána a spanyol, a versenymérnöke, és a csapatfőnök, Flavio Briatore el is látogattak a versenybírókhoz.
Ha tekintetbe vesszük, hogy hasonló hiba miatt az Auszrál Nagydíjon egy hete Timo Glockot öt rajthelyes büntetéssel sújtották, vagy épp Fernando Alonso a 2006-os Olasz Nagydíjon mit kapott Felipe Massa alig feltartásáért, a McLareneknek nincsenek jó kilátásaik.
A stewardok Hamiltont és Kovalainent meghallgatásra beidézték.