A Ferrari és a Toyota után ma a McLaren-Mercedes is előállt 2009-es járgányával. A vezér, Ron Dennisd szerint kemény munka volt a fejlesztés.
„Természetesen minden csapat ugyanebben a helyzetben van, nekünk is nagy kihívás volt a munka. A nagy szabályváltozások nagy munkát követelnek, a mostani változások pedig az elmúlt 15 évben a legnagyobbak. A mérnökeinknek, tudósainknak üres papírhoz kellett visszatérniük a tervezőasztalnál, hogy kidolgozzák az új szabályoknak megfelelő koncepciót. Benne van a pakliban, hogy rossz irányba haladtunk, ezért biztosra kellett menni, mert a rossz alapokat akármennyi teszteléssel sem lehet már kijavítani. Az MP4-24-négy koncepciója azonban jó” – magyarázta Dennis.
„Közben természetesen szép autót is szerettünk volna, hiszen ha jól néz ki, jól is megy, a most látható végeredmény pedig sok-sok ember munkájának gyümölcse, mindenki kivette belőle a részét, nem csak a mérnökök. Ez itt a második darab, az első már Portugáliában várja a tesztet, bízunk benne, hogy jó helyzetből vágunk majd neki az első futamnak!” – tette hozzá.
A résztulajdonos és motorszállító, a Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug is kiemelte, hogy hatalmas munka áll a fejlesztés mögött, főleg a hibridrendszer, a KERS miatt.
„Talán ez volt a legkeményebb telünk. A motorfejlesztés áll, de a fordulatszámot 18 ezerre kellett csökkenteni, a KERS pedig vadonatúj dolog. Sok-sok munkát áldoztunk rá. Broixworthben, Stuttgartban és Wokingban is teljes erőbedobással dolgozott, talán mint még soha.”
Az idén Lewis Hamilton bajnoki címének köszönhetően az 1 és 2 rajtszámot viselő autók a világbajnok tetszését is elnyerték: „Most látom először teljesen egyben, és szerintem gyönyörű! A csapat mindig lenyűgöző autót épít, nagy öröm látni a sok munka gyümölcsét!”
A már kilencedik új McLarenjét nyúzó tesztpilóta, Pedro de la Rosa holnap viszi pályára az új autót.