A Ferrari szombaton délután leleplezte 2014-es Forma-1-es modelljét, az F14 T-t.
A több mint egymillió szurkolói szavazat alapján elkeresztelt autóval az olasz csapat igyekszik végre üldözőből favorittá válni, nagyban építenek arra is, hogy az idei szabályváltozások mellett tiszta lappal indulva, a kasztnit és az új, 1,6 literes turbós V6-os erőforrást is házon belül, összehangoltan tervezve és gyártva előnyben lehetnek másokkal szemben.
A Ferrari az elmúlt években sokat küszködött a rossza aerodinamikájú kasztnikkal, azonban év közben leigazolták a Lotus korábbi technikai főnökét, James Allisont és az enstone-i csapat aerodinamikai főnökét, Dirk de Beert, emellett felújították, újrakalibrálták a maranellói szélcsatornát is.
Fernando Alonso a 14-es rajtszámmal indul
Fernando Alonso a 14-es rajtszámmal indul
Fotó megosztása:
Kimi Räikkönen a 7-es számot választotta
Kimi Räikkönen a 7-es számot választotta
Fotó megosztása:
Räikkönen 2014-es sisakja
Räikkönen 2014-es sisakja
Fotó megosztása:
Räikkönen 2014-es sisakja
Räikkönen 2014-es sisakja
Fotó megosztása:
Räikkönen 2014-es sisakja
Räikkönen 2014-es sisakja
Fotó megosztása:
Räikkönen 2014-es sisakja
Räikkönen 2014-es sisakja
Fotó megosztása:
Alonso 2014-es sisakja
Alonso 2014-es sisakja
Fotó megosztása:
Alonso 2014-es sisakja
Alonso 2014-es sisakja
Fotó megosztása:
Alonso 2014-es sisakja
Alonso 2014-es sisakja
Fotó megosztása:
Alonso 2014-es sisakja
Alonso 2014-es sisakja
Fotó megosztása:
Alonso Schumachert másolná
„Azt hiszem, Schumacher az ötödik évében nyert (bajnoki címet) a Ferrarival. Én is az ötödik évemben vagyok, remélem, hogy sikerül az övéhez hasonló sikereket elérnem. Az elmúlt négy évben is volt esélyünk, 2010-ben és 2012-ben különösen közel jártunk a bajnoki sikerhez. Idén újra megpróbáljuk, remélhetőleg jól alakul!” – mondta Fernando Alonso a leleplezés kapcsán.
Alonso 2014-es sisakja
„Úgy gondolom, Kimivel elég erős párost alkothatunk, mindkettőnknek voltak már Forma-1-es sikereink. De most újra ki kell ismerni mindent, minden évben a nulláról indulunk. Ha jól teljesítünk, akkor erős lesz a csapat, szép eredményeket hozhatunk a Ferrarinak. Ha nem megyünk elég jól, akkor egy másik csapatnak lesz jó párosa. Szóval rajtunk múlik, hogy jó munkát végezzünk.”
„Szerintem 2014-ben óriásit változik a Forma-1 az új szabályok miatt, ennek pedig lesz kihatása a vezetési stílusra is, egyértelműen kíváncsian nézek elébe az új Forma-1 felfedezésének” – magyarázta a spanyol.
Külső kódTörlésSzerkesztés
Räikkönen 100 százalékos lett a Ferrari kedvéért
„Jó visszatérni a Ferrari-csapathoz, ahol 2007-ben megnyertem a bajnoki címemet, a cél pedig most is ugyanez: mindent beleadni, futamokat és bajnoki címeket nyerni, aztán majd kiderül, hogyan alakul.”
„Hogy hiányzott-e a vezetés? Nos, jó volt egy kis szünet, és mindenképp át kellett esnem egy kis műtéten, nem volt választásom, 100 százalékos akartam lenni az idényre. Szóval ez volt a helyes és az egyetlen választás, így volt jó az időzítés. Idén meg úgyis vezetünk még eleget” – utalt arra a finn, hogy a 2013-as szezon utolsó két versenyét már kihagyta a hátproblémái miatt.
Räikkönen 2014-es sisakja
Räikkönen 2014-es sisakja
„Hogy a miénk-e a legerősebb csapat? Hát nyilván reméljük! Mindketten hajtunk, mindketten nyerni akarunk, aztán majd meglátjuk, mi lesz, hogy sikerül-e visszahozni a bajnoki címeket a Ferrarihoz. De nagyon sok dolog, tényező van az új szabályok miatt, ami befolyásolhatja majd az eredményeket, viszont mindketten képesek vagyunk az élen küzdeni, a bajnoki címért harcolni.”
„Nekünk a külső nem olyan fontos, a lényeg az, hogy gyors-e az autó vagy sem” – mondta a 2007-as bajnok a nem túl esztétikus új orrcsúcsokról.
A főnökök optimisták
„Fontosak voltak azok a változások, amelyeket az elmúlt években strukturálisan végrehajtottunk, és persze a befektetéseknek is jó hasznát vettük” – mondta Stefano Domenicali csapatfőnök. „Szereztünk nagy neveket, akik a Forma-1-ben nagyon ismertek, és kevésbé híres szakembereket, akik ugyanolyan fontosak.”
„De nemcsak az emberekbe invesztáltunk, hanem a technikába is, a szimulációkba és a szélcsatornába. Ezek kellettek ahhoz, hogy a csapatunk feljebb léphessen. Az idei év jelentette technikai kihívás a legnagyobb az F1 elmúlt tíz évében. Teljesen új erőforrás, teljesen új, érdekes szabályok, amelyeket a lehető legjobban kell kihasználnunk, hogy javíthassunk a teljesítményünkön. Sok dolgunk lesz az új rendszerekkel, a fogyasztással, sőt a bokszkiállásokkal is. A szezon nagyon-nagyon hosszú lesz, fontos, hogy megbízható autóval kezdjük, és végig tudjuk tartani a fejlesztési tempót, ami tavaly nem sikerült.”
„A tesztek első napjai mindenkinek kihívást jelentenek majd, sok dolgot kell ellenőriznünk. A csapaton belül nagyon világosnak kell lennie mindenkinek, hogy száz százalékig a munkánkra kell koncentrálnunk, ha sikeresek akarunk lenni.”
Luca di Montezemolo Ferrari-elnök optimistán várja az évet az F14 T-vel. „Egy olyan nap, mint amilyen a mai, mindig különleges” – fogalmazott Montezemolo. „Már húsz éve csinálom ezt, de minden év más és más. Meggyőződésem, hogy erős csapatunk van, és mindenünk megvan ahhoz, hogy sikeresek legyünk. Két nagyon erős pilótánk van: Kimi, akivel az utolsó vb-címet nyertük, és Fernando, aki nagyon erős teljesítménnyel szerezte meg a második helyet tavaly.”
„Itt az ideje nyerni: nagyon bízom az új technikai igazgatónkban, James Allisonban, és a munkában, amelyet az embereink a motoron, a nagyon komplikált motoron végeztek. Fontos lesz a megbízhatóság, és eleinte talán nehéz lesz megítélni, ki és hol áll, mi a csúcson szeretnénk lenni. Ezért kell teljes koncentrációval dolgoznunk.”
A héten megmutatták a csinos Force Indiát, a Williamst, a duplaagyaras Lotust és a terminátoros McLarent is, a furcsa orrok pedig pikáns asszociációkat is elindítottak.