Az utóbbi hetek nagy színházi előadása (Kivonul a Ferrari, a Red Bull, a BMW stb.) után a csapatok megegyeztek egymással, s ennek nyomán kompromisszumos egyezségre juthatnak a Nemzetközi Automobil Szövetséggel is.
A csapatok új tervezete szerint megvalósulna az FIA által erőltetett költség plafon, de nem úgy és nem akkor, ahogy a szövetség szerette volna. Jövőre 100 millió euróból gazdálkodhatnának a szabályozást elfogadó csapatok, a Max Mosley által korább előterjesztett 45 millió csak 2011-ben lépne életbe.
A csapatokat tömörítő FOTA ülésén arról is döntöttek, hogy ha a szövetség elfogadja a tervüket, hajlandóak technikailag támogatni a jövőre a Forma-1-hez csatlakozó alakulatokat. Az új belépők a kocsi teljesítményét alapvetően nem befolyásoló alkatrészekhez juthatnak hozzá, de ezzel a segítséggel könnyebben élhetnék túl az első évet az újoncok, akiknek csak 2011-től kellene teljesen saját konstrukcióval rajthoz állniuk.
A korábbiaknak megfelelően nem kerülne költségplafon szabályozása alá a motorokra, a pilótákra, a csapatvezetőre elköltött pénz, de a csapatok plusz egy magas beosztású személy, pl. főtervező fizetését is szeretnék kivenni onnan. Vagyis a 100 millió mindjárt a duplája is lehet.
Egyelőre nincs döntés, de mindkét részről pozitív nyilatkozatokat hallani az ügyben. Várhatóan az FIA is elfogadja a megoldást és ma éjfélig a költségplafon legnagyobb ellenlábasai is leadják nevezésüket. Jövőre pedig 13 csapat állhat ott az év elején a rajtrácson.