A Forma-1-ben az idei évtől új, 1,6 literes turbós V6-os motorokat használnak a korábbi, 2,4 literes V8-asok helyett. Az új erőforrások hangja mélyebb, búgóbb, de főképp halkabb, ami finoman szólva sem aratott osztatlan sikert.
A címvédő Sebastian Vettel az általános véleményt megfogalmazva azt mondta, kint a pályán olyan volt, „mintha egy porszívót és nem pedig versenyautót” vezetne.
A brit Sky Sports szakkommentátora, az egykori Tyrrell-, Brabham-, Benetton-, McLaren- és Jordan-pilóta, Martin Brundle szerint „a hangszín jó, a hangerővel van a gond.”
A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda nagyon kiábrándultan beszélt:
„Először azt mondtam, hogy csak ki kell venni a füldugót, és máris olyan lesz, mint régen. De hogy őszinte legyek, a tévéközvetítés elég csalódást keltő volt, főleg a rajt. Valami hiányzott. Régebben a csontig hatolt a hang, most meg kell szoknunk ezt, de mindenképp veszített a vonzerejéből.”
A háromszoros világbajnok osztrák azért arra figyelmeztetett, hogy csak a hang miatt nem szabad hirtelen lépéseket tenni: „Mindenki szeretne valamit lépni, de nem lehet egyszerűen kicserélni a kipufogót, újra kellene fejleszteni a teljes motort és a motorvezérlést, Ez pedig túl drága lenne.”
Az F1 uraként emlegetett Bernie Ecclestone kezdettől fogva utálta az új motorokat, és mindig is a hang volt az egyik fő panasza – ebben egyetértettek vele a versenyszervezők is, akik már három évvel ezelőtt amiatt háborogtak, hogy odalesz a helyszíni élmény, amivel akár pénzügyileg is rosszul járhatnak.
Az Ausztrál Nagydíjat szervező cég vezérigazgatója, Andrew Westacott nem is titkolta, hogy mennyire felbosszantotta a vasárnapi verseny.
„Fizetünk egy termékért, vannak szerződéseink, amiket most igen alaposan átvizsgálunk, mert úgy véljük, talán megszegték őket” – nyilatkozta a Fairfax Radiónak hétfőn.
A melbourne-i Ausztrál Nagydíj „atyja”, Bernie Ecclestone közeli barátja, Ron Walker is ugyanígy beszélt:
„Nagyon elégedett voltam az egész hétvégével, de nem voltam elégedett a hanggal. Próbáljuk rendezni a dolgot Bernie-vel. Egyértelműen sérült a szerződés. Beszéltem vele vasárnap éjszaka, megmondtam, hogy nem ezért fizettünk. Változás lesz. Őt is elborzasztotta a hang, ezzel gondja lesz minden szervező esetében.”
„Az ember a (pályához közeli) botanikus kertben sétálva is hallotta Paul Stoddart (volt Minardi-tulajdonos) kétüléses F1-esét, ahogy a pályán repesztett, míg a versenyautókat még a lelátóról is alig lehetett hallani, amikor beértek az egyenesbe. A mi cégünk az emberek szórakoztatásából él, szórakozást kell nyújtanunk. Mindenki a hangról beszélt, márpedig ha oda az izgalom, nehéz eladni a jegyeket.”
Ilyen volt a rajt a lelátóról
Hogy tetszik a Forma-1 új hangja?
Nekem bejön, a hangszín és a hangerő is oké
0% ()
A hang jellege jó, de nagyon halk
100% (1)
Pocsék ahogy van, ez nem Forma-1!
0% ()