A Forma-1-es csapatok ezen a héten a dél-spanyolországi Jerezben ütöttek tanyát, ahol az idei idény második felében bevetésre kerülő újítások mellett már a 2009-es fejlesztéseket is tesztelik.
A kezdőnap legjobb eredményét Sebastian Vettel érte el, a Toro Rosso fiatal német versenyzője bő háromtized másodpercet adott a McLaren tesztpilótájának, Gary Paffettnek.
A Ferrarinál a veterán tesztpilóta, Luca Badoer állt munkába, aki délelőtt különböző aerodinamikai beállításokat próbálgatott, majd délután a 2009-ben bevezetésre kerülő minta nélküli, slick gumikat tesztelte.
Míg a két élcsapat a már jól bevált tesztelőket dolgoztatta, addig néhányan a fiataloknak adtak teret. A Wiilliamsnél Nico Hülkenberg, a Red Bull-nál Sebastian Buemi, a renault-nál pedig Romain Grosjean ülhetett a volánhoz. Míg az ifjú tehetségek legalább annyira a tapasztalatgyűjtéssel foglalkoztak, mint a valódi teszteléssel, addig a toyotás Jarno Trulli a ferrarisokhoz hasonlóan a jövő évi aerodinamikai beállításokat és a gumit vizsgálta.
„Az elmúlt eléggé vegyes időjárású versenyek és tesztek után igazán melegünk van itt Jerezben. Ma a Bridgestone 2009-es slickjeire összpontosítottunk, és ennek megfelelően alacsony leszorítóerejű csomaggal léptem pályára, hogy szimulálhassuk a jövő évi konfigurációt. Jól kezdődött a munka, hasznos adatokat gyűjtöttünk a jövő évi autó fejlesztéséhez. Holnap megkezdem a Magyar Nagydíjra való felkészülést” – nyilatkozta az olasz.
A nap beszédtémája a pályán a BMW-nél történt baleset volt. A csapat a jövőre bevezetni kívánt hibridmotort, az ún. KERS-t akarta tesztelni, de valami rosszul sült el. Miután a tesztpilóta, Christian Klien felvezetőkörei után visszatért a bokszutcába, a KERS-szel felszerelt autót a garázsba betolni igyekvő egyik szerelőt áramütés érte.
A BMW-snek szerencsére nem esett komoly baja, mindössze a keze sérült meg könnyebben. A csapat természetesen addig nem akarta pályára küldeni újra az autót, amíg a hiba okát meg nem találták, és mivel ez egész nap nem sikerült, így ma nem is teljesítettek mért kört. A csapat ezen a teszten már nem dolgozik többet a KERS-szel.
Nem ez az első eset, hogy gondot okoz a hibridmotor, a múlt héten a Red Bull Milton Keynes-i gyárát kellett kiüríteni, mivel az egyik berendezés tesztelés közben tüzet fogott.
Teszt, Jerez, 2008.07.22.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | Vettel | Toro Rosso-Ferrari | 1:19.844 |
2. | Paffett | McLaren-Mercedes | 1:20.179 |
3. | Badoer | Ferrari | 1:20.697 |
4. | Hülkenberg | Williams-Toyota | 1:20.953 |
5. | Buemi | Red Bull-Renault | 1:20.997 |
6. | Grosjean | Renault | 1:21.223 |
7. | Trulli | Toyota | 1:21.459 |
8. | Wurz | Honda | 1:21.596 |
9. | Klien | BMW Sauber | nincs ideje |