Pályarajz
A múlt héten jelentette be az FIA, hogy 2010-től már nem Silverstone-ban rendezik a Brit Nagydíjat. Még meg sem száradt a tinta a Donington Parkkal kötött szerződésen, de egyesek már felvetik, hogy az Leicestershire-i új versenyhelyszín nem lesz képes teljesíteni a vállalt feltételeket és akkor remélhetőleg továbbra is Silverstone adhat otthont a brit futamnak, ahogy eddig 60 alkalommal. Lehet, hogy van valami érdekük az ötletelőknek a silverstone-i versenyszervezésben?

Nem tudjuk, de az biztos, Bernie Ecclestone a Forma-1 ura, elég egyértelműen válaszolt a felvetésre. „Nem térünk vissza (Silverstone-ba) – mondta. „Biztos vagyok, készen lesznek (az átalakításokkal), de ha mégsem, akkor szerződést kötünk egy másik országgal. Akkor nem lesz Brit Nagydíj. Egyszerű és világos” – zárta le a találgatásokat a FOM vezetője.

A Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló FOM és Donington Park 10 éves szerződést írtak alá, amiben utóbbiak vállalták, hogy 5 év alatt 100 millió eurót költenek a pályára. Szükség is lesz a felújításra, hiszen a Moto GP, a legrangosabb motoros világbajnokság szervezői is elavultnak ítélték a pályát, amelyet ők jelenleg már használnak. Külön érdekesség, hogy ha a Moto GP is ott marad, hogy oldják meg a bukótereket, hiszen az F1-ben jelenleg a beton bukótereké az elsőbbség, míg a motorosoknak sóderre van szükségük.