A csütörtöki félnapos eső után a csapatok túlnyomó többsége – a Renault és a Spyker kivételével – úgy döntött, hogy egy nappal meghosszabbítják a tesztelést az Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában.
A döntés csak félig-meddig sült el jól, mert az éjszaka és reggel újra esett, délelőtt, csak egy-egy kíváncsiskodó kört tettek meg a versenyzők, de az érdemi munkára csak délután vált alkalmassá a pálya, amikorra is a derűs napos idő felszárította az aszfaltot, ami azonban újra tiszta, csúszós, „zöld” lett.
A McLaren az utolsó napon is megőrizte elsőségét az olasz pályán, Fernando Alonso után pénteken Pedro de la Rosa ült az autóba. A gumik tesztelése mellett mind ő, mind a tőle alig négy ezreddel elmaradó ferraris Felipe Massa a hosszabb etapokat gyakorolták, készültek a jövő heti versenyre. A különbség olyan kicsi, hogy jósolni most nem lehet.
Robert Kubica a BMW Saubert a „helyén” tartotta, Nico Rosberg pedig hozta azt, amit tud: a nagyfiuk után ő következik a sorban, sajnos nem lett kerek a napja a németnek, mert a Williams még a teszt vége előtt megadta magát alatta.
Jenson Button az ötödik időt autózta a Hondával, míg a mögötte végző Vitantonio Liuzzi is úgy járt mint Rosberg, megállt alatta az autó késő délután, a tesztet meg is állították. Ralf Schumacher miatt is előkerült a piros zászló, ő maga állította le a Toyotát a pályán, mielőtt még komoly baj lett volna, amire az autó figyelmeztette.
David Coulthard a Red Bull-lal megbízhatóság programot végzett, a csapatnál végül elégedettek is voltak a korábbi versenyeken gondokat okozó alkatrészek monzai viselkedésével.
Leghátul az végzett, aki a legnagyobb munkát végezte: a Super Aguris Anthony Davidson a maga 104 körével a nap legtöbb kört futó versenyzője volt.
Teszt, Monza, 2007.08.31.
|