Ezen a héten jelentette be a Toyota, hogy nincs tovább, a következő idényben már nem indul gyári csapatként a Forma-1-ben. Már most biztosnak tűnik, hogy a döntés valóban az istálló végét jelenti, a japánok ugyanis nem követik a Honda és a BMW példáját.

A két közelmúltban távozott gyártó privát befektetőknek adta el csapatát, a Honda romjain újjászületett Brawn kétszeresen is világbajnok lett, a BMW a Qadbak befektetési társaság kezébe került. Felmerült a Toyotánál is, hogy értékesíti a gárdát, de John Howett csapatelnök szerint a vezérigazgatóság a „kérdést már megtárgyalta és elutasította.”

„Talán egyszer újra téma lehet ez a kérdés, de jelen pillanatban még ez sem valószínű” – nyilatkozta Howett. A Toyota kiszállása pozitív fejlemény lehet a BMW-utód számára, mely így rajtengedélyhez juthat, Peter Sauber azonban nem hajlandó kommentálni a fejleményeket.

„A Qadbak és a BMW közötti átvételi szerződés csak akkor érvényes, ha a csapat rajtengedélyt kap” – fogalmazott Sauber. „Hivatalosan még a BMW a tulajdonos, vagyis a kommunikációért is felelős, jelen pillanatban én csak megfigyelő vagyok.”