Az FIA fellebbviteli bírósága múlt héten szabályosnak nyilvánította a Brawn, a Toyota és a Williams által használt diffúzorokat. Adrian Newey, a Red Bull technikai igazgatója, a döntésről értesülve azonnal lemondta sanghaji repülőjegyét és megkezdte a munkát az új alkatrészen, amelyet nem lesz könnyű integrálni a meglévő koncepcióba.
„Nem kérdés, hogy a dupla diffúzor többletteljesítményt jelent” – fogalmazott Newey. „Hogy mennyit, az függ a szabályok értelmezésétől és hogy mennyire lehetséges az előírásokat a lehető legjobban átültetni az autókra, vannak, akiknek ez jobban sikerül. Mindenkinek érdemes ezzel foglalkoznia, mi is nagy erőkkel dolgozunk a megoldáson.”
A feladat nem egyszerű, mert az egész autó koncepcióján módosítani kell egy kicsit. „Az RB5 dizájnja alapvetően nem könnyíti meg az új alkatrész beépítését, ráadásul nemcsak ezzel, hanem az általános fejlesztési munkákkal is foglalkoznunk kell, hogy más területeken ne kerüljünk hátrányba. Különleges megoldás az RB5-ön a vonórudas hátsó felfüggesztés, amely ideális, ha nincs dupla diffúzor az autón, most viszont sok részletet kell átgondolnunk. Monaco előtt biztosan nem leszünk készen.”
Neweyt nem keserítette el, hogy a riválisok eltérő szabályértelmezése és a fellebbviteli bíróság döntése miatt többet kell dolgoznia. „Nem mérgelődöm miatta, inkább kihívásnak érzem, hogy megbirkózzak a feladattal. Sajnos, ez rengeteg éjszakázást és túlórát jelent, de erről szól a Forma-1: nem ücsöröghetsz tétlenül, magadat sajnáltatva, a sikerért meg kell dolgozni. Erőt ad, hogy a sanghaji kettős siker után mosolyogva ébredtem, ez a diadal, a tudat, hogy képesek vagyunk a győzelemre, mindenkit felpörget a gyárban.”