Mielőtt Michael Schumachert nevezte volna meg Felipe Massa helyettesének a Ferrari, az olasz Tuttosport arról számolt be, hogy a maranellói istálló finom nyomásgyakorlással próbálja rávenni a hétszeres világbajnokot a beugrásra. Arról volt szó állítólag, hogy a Ferrari akkor kínál fel évi ötmillió euróról szóló újabb tanácsadói szerződést, ha Schumacher vállalja a helyettesítést.

„Nem tudok erről, nem beszéltünk ilyesmiről” – nyilatkozta Willi Weber. Pletykák szerint Schumacher belement, hogy ingyen vezet cserébe a tanácsadói szerződés meghosszabbításáért, ennek azonban ellentmond, hogy a legfrissebb hírek szerint futamonként három és fél millió eurót markol majd fel a helyettesítésért.

„Hogy teljesen őszinte legyek, egyáltalán semmilyen pénzkérdésről nem beszéltünk még és nem is fogunk a következő hetekben” – tette hozzá Weber. „Jelen pillanatban a pénz egyáltalán nem fontos.” A Bild megjegyezte a menedzsernek, hogy Schumacher soha nem versenyzett ingyen, amire Weber csak annyit mondott, hogy „ez természetesen így lesz a jövőben is.”

Nyilatkozott Stefano Domenicali is, a csapatfőnök saját bevallása szerint egyetlen percig sem kételkedett abban, hogy Schumacher elvállalja a beugrást. „Amikor Luca di Montezemolo megkérdezte Michaelt, hogy kész-e segítő kezet nyújtani, már a pillantásából, a válasza előtt éreztem, hogy milyen szoros kötelékek kötik a Ferrarihoz” – nyilatkozta Domenicali. „A legkisebb kétségem sem volt az elszántsága felől, ez a hozzáállás mindenkinek nagy lökethet adhat.”

„Michael igenje további megerősítés arra vonatkozóan, hogy milyen erősek tudnak lenni egyes emberi, akár professzionális kapcsolatok is, nálunk a Ferrarinál mindenkit ilyenek kötnek össze” – hangzott Domenicali kissé csöpögős zárása.

Még nem került szóba a fizetés
Ma még csak a 2007-es autót vezeti, de az F60-asba is beülhet

Ma még csak a 2007-es autót vezeti, de az F60-asba is beülhet

Ma még csak a 2007-es autót vezeti, de az F60-asba is beülhet


Míg tegnap és ma arról szóltak a hírek, hogy a teszttilalom miatt Schumachernek az idei autóval mindössze az egyenes vonalú teszteléssel kell beérnie, a formába kerülésre pedig 2007-es kölcsönjárgányt kell használnia, mot úgy tűnik, hogy többet is vezethet majd az F60-assal.

A Ferrari az FIA és a csapatok szervezete, a FOTA jóváhagyását is kérte, hogy a hétszeres világbajnok gyakorolhasson a 2009-es autóval, és úgy tudni, hogy a csapatok már rá is bólintottak erre. „Azt hiszem, minden FOTA csapat beleegyezett. Sajnálatos, ami Felipével történt, ez egy sportszerű gesztus, amit biztosan tiszteletben tart majd a Ferrari is” – mondta a FOTA alelnöke, a toyotás John Howett

Schumi Mugellóban