Spa tényleg Kimi Räikkönen pályája: a finn pályafutása során negyedszer lett első a Belga Nagydíjon, amivel megszerezte a Ferrari idei első futamgyőzelmét is, a 2009-es idényben ő a hatodik pilóta, aki nyerni tudott. A 2007-es bajnok 18 hónapja, a tavaly áprilisi Spanyol Nagydíjon nyert utoljára.
A rajtnál a pole-ból induló Fisichella jól húzott el, de Nick Heidfeld és Jarno Trulli kemény kakaskodásba kezdett a La Source hajtűje előtt. Räikkönen a hatodik helyről kiugorva a külső íven húzott el mindenki mellett, majd megkérdőjelezhető sportszerűséggel – tegyük hozzá, a stewardok nem is vizsgálták az ügyet – a bukótérbe kihajtva ment vissza az Eau Rouge emelkedője felé, a második helyre besorolva.
A negyedik helyről induló Rubens Barrichello – idén már nem először – katasztrofálisan beragadt a startnál. A mezőnyben végig nagy volt a lökdösődés, ami aztán a Les Combes kanyarkombinációja előtt elindult dominóeffektusban csúcsosodott ki. A renault-s újonc, Romain Grosjean meglökte Jenson Buttont, majd Lewis Hamilton és a Toro Rossó-s ifjonc, Jaime Alguersuari is ütközött, mind a négyen kiestek.
A rajt után tülekedésben Trulli, Barrichello és Adrian Sutil autója is sérült, ők rögtön a bokszba is hajtottak, de nem veszítettek sokat, ugyanis a második körre pályára küldték a biztonsági autót. A safety car három körrel később állt ki, az újrarajtolásnál pedig Räikkönen kíméletlenül kihasználta a KERS nyújtotta előnyt, és az Eau Rouge utáni egyenesen el is ment Fisichella mellett, átvéve a vezetést.
Míg az előzés után Räikkönen a mögötte végig hajszállal autózó Fisichellával már nem cserélt többet helyet, addig a mezőny hátsóbb részében folyamatosak voltak a pozíciócserék. Barrichello végig ütemesen tört előre, a Red Bull-os Mark Webber a bokszutcában vágott Nick Heidfeld elé, de ezt a versenybírók nem sokkal később áthajtásos büntetéssel is „jutalmazták”.
Fernando Alonso a jó stratégiájának köszönhetően a verseny egyharmadára a harmadik helyre került, egy kiállással akár a dobogóra is esélye lett volna, de a kerékcseréjénél a még a rajt utáni Sutillal történt lökdösődése miatt megsérült bal első kerékborítás nem akart felmenni, a szereléssel több mint 20 másodperc úszott el. A spanyol a mezőny végére került, majd egy körrel később a csapat végleg kihívta a garázsba, pont úgy szállt el a verseny, mint a Hungaroringen.
A két BMW szintén jó taktikával szépen tartotta magát a mezőny elejében, de Sebastian Vettel a középső etapjában náluk tovább kint maradva gyors körökkel dolgozta le a hátrány, így a kiállása után Kubica és Heidfeld elé került. A német a záró szakaszban hihetetlen tempót diktált, körről körre zárkózott fel Räikkönen és Fisichella párosára, azonban annyira már nem sikerült közel kerülnie, hogy megzavarhassa őket.
Az utolsó három körre az addigra már a hetedik pozícióba felkapaszkodott Barrichello autójából előtörő füst hozott izgalmat. A brazil még az egy kiállással a hatodik helyig jutó Kovaleinennel vívott, de a csapat szólt, hogy vegyen vissza. A Brawn egyre jobban füstölt, de a bokszutcából jelentették a múlt heti győztesnek, hogy az erőforrás működőképes, így nem kellett annyira spórolnia, hogy helyet veszítsen az utolsó pontszerzőként autózó williamses Nico Rosberggel szemben.
A ferraris Badoer Spában is utolsó lett, igaz, meglepő módon körhátrányba nem került, de míg az előtte beérő Nakajima mindössze 54 másodpercre volt a győztes Räikkönentől, addig az olasz 47 másodperccel maradt el a williamses japántól.
A bajnoki éllovas, Button hiába nullázott, ezen a hétvégén is szerencséje volt: az üldözői közül a tőle legtávolabb eső Vettel szerezte e legtöbb pontot, a közvetlenül mögött lévő Barrichello pedig csak két pontot hozott rajta. Webber a brawnos angolhoz hasonlóan nullázott, nem használta ki a lehetőséget a felzárkózásra.
Két hét múlva az utolsó európai helyszínen, a monzai Olasz Nagydíjon folytatódik a bajnokság.
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps, 2009.08.30.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1.
- Kimi Räikkönen
- Ferrari
- 1:23:50.995
- 44
- 2.
- Giancarlo Fisichella
- Force India-Mercedes
- + 0.939
- 44
- 3.
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- + 3.875
- 44
- 4.
- Robert Kubica
- BMW Sauber
- + 9.966
- 44
- 5.
- Nick Heidfeld
- BMW Sauber
- + 11.276
- 44
- 6.
- Heikki Kovalainen
- McLaren-Mercedes
- + 32.763
- 44
- 7.
- Rubens Barrichello
- Brawn-Mercedes
- + 35.461
- 44
- 8.
- Nico Rosberg
- Williams-Toyota
- + 36.208
- 44
- 9.
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- + 36.959
- 44
- 10.
- Timo Glock
- Toyota
- + 41.490
- 44
- 11.
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- + 42.636
- 44
- 12.
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- + 46.106
- 44
- 13.
- Kazuki Nakajima
- Williams-Toyota
- + 54.241
- 44
- 14.
- Luca Badoer
- Ferrari
- + 1:38.177
- 44
- 15.
- Fernando Alonso
- Renault
- kiesett
- 27
- 16.
- Jarno Trulli
- Toyota
- kiesett
- 22
- 17.
- Jenson Button
- Brawn-Mercedes
- kiesett
- 1
- 18.
- Romain Grosjean
- Renault
- kiesett
- 1
- 19.
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- kiesett
- 1
- 20.
- Jaime Alguersuari
- Toro Rosso-Ferrari
- kiesett
- 1