„Sosem vesztettem el az F1-es versenyzés iránti szenvedélyemet, inkább csak a hozzá kapcsolódó dolgok ábrándítottak ki. De idén részt vettem néhány NASCAR-futamon és egyre jobban hiányzott a közvetlen versenyzés, hiszen a raliban csak az óra ellen versenyzünk. Szóval ez hiányzott” – mondta.
„Aztán bizonyos F1-es emberek felhívtak, történtek bizonyos dolgok, sikerült összehozni egy jó megbeszélést a Lotus Renault-val, és végül megegyeztünk, örülök.”
A kérdésre, hogy miért a Lotus Renault-hoz igazolt, Kimi udvariaskodás nélkül válaszolt: „Két lehetőség volt, ez a csapat vagy a Williams, és a Lotus Renault-val alakult úgy minden, ahogy akartam, szóval ennyi az oka.”
Räikkönen azt is elárulta, hogy 2010-ben egyáltalán nem figyelte a Forma-1-et, idén már bele-belenézett néhány futamba, a Brazil Nagydíj utolsó 20 körét is nézte, de új csapatát egyáltalán nem kísérte kitüntetett figyelemmel.
A két év alatt az F1-ben történt műszaki változások a finn szerint nem jelentenek gondot majd, a DRS hasonlít a 2009-ben gombnyomással aktivált első szárny működéséhez, a fő különbséget a Pirelli gumijai jelentik majd. Azt mondja, versenyzőként nem változott, három évvel öregebb ugyan, de az F1 működését jól ismeri, így sokkal könnyebb dolga lesz, mint a raliban vagy a NASCAR-ban volt.
Kimi a ralizásra ugyan nem edzett keményen, ott mások a körülmények, de az F1-re újra kemény tréninggel készül majd, főképp a nyakát erősíti újra.
Az utolsó két F1-es idénye alapján természetesen nagy kérdés Räikkönen motivációja, de ő azt álltja, semmi probléma vele ezen a téren, igenis lelkes a visszatérés kapcsán, másképp nem is jött volna.
„Nem jöttem volna vissza, ha nem lennék motivált. Sokat beszélnek a motivációról, de valójában senki sem tudhatja, mit teszek vagy mit akarok, csakis én, úgyhogy nem érdekel, mit beszélnek az emberek. Örülök, hogy visszajöhetek. Nem írtam volna alá a szerződést, ha úgy gondolnám, nem fogom élvezni. Izgalmas a visszatérés.”
Az angolt Räikkönen sajátos, motyogós stílusában is megértők számára itt a teljes interjú.