Az edzés első háromnegyed órájában a Toyoták – főképp Jarno Trulli – és a Renault-k voltak a leggyorsabbak, de csak addig, amíg Lewis Hamilton meg nem nyitotta a nagyok játékát, amelyben a brit újonc és a Ferrari versenyzői hatalmas szakadékot hoztak létre. Ez végig meg is maradt, csak a két élcsapat pilótái tudtak egy másodpercen belüli időt autózni az elsőhöz képest.
A szűk tízperces adok-kapokban hamar kialakult az élmezőny végeredménye, Kimi Räikkönen olyan köridőt teljesített, amihez sem csapattársa, Felipe Massa, sem Hamilton nem tudott érdemben hozzászólni, pedig a brit mindent megpróbált, annyira, hogy utólsó körében meg is pördült..
Fernando Alonso végül ugyan a negyedik idővel fejezte be a délelőttöt, de a felvezető körein nyilvánvalóan műszaki problémával küszködött, jó ideig nem is volt mért ideje, csak jó 20 perccel a körözgetés vége előtt ment ki a pályára, többször is kicsúszott, eredménye pedig jócskán elmaradt a nagy négyes többi tagjáétól.
A Renault szokásától eltérően jól nyitott az első edzésen, kiegyenlített csatában álltak a BMW-vel a harmadik erő címéért. Ebbe azonban végül a mindig kiváló Nico Rosberg és a hondás Jenson Button(!) is beleszólt, mindketten megelőzték őket.
A top10-et Jarno Trulli zárta, kezdeti formája végül erre volt elég.
Button teljesítménye mellett Rubens Barrichello 12. ideje azt sugallja, hogy a Hondánál nem a levegőbe beszéltek, amikor javulást ígértek a héten. A Super Agurinál szinte kötelező produkciót – azaz, hogy valamelyik pilóta a top10 határán végez – most Takuma Sato hajtotta végre.
A Toro Rosso egyelőre nem lehet büszke a hazai pályáján, ugyanis az utolsóként végző olasz Vitantonio Liuzzit Sakon Yamamoto, míg Sebastian Vettelt Adrian Sutil verte meg a Spykerrel. Úgy tűnik, hogy a B-autó tényleg előrelépést jelent.
Olasz Nagydíj, 1. szabadedzés, Monza, 2007.09.07.
|