A Lotus csúnyán elhasalt Spában, a gyenge időmérő után a versenyen sem tudtak javítani. A rajtnál egymást akadályozta Kimi Räikkönen és Romain Grosjean, a finn pedig később fékhiba miatt ki is esett.
Räikkönennek ezzel véget ért a 27 futamos pontszerzési rekordszériája, de ami még aggasztóbb lehet számára, az az, hogy Sebastian Vettel győzelmével újabb 25 ponttal nőtt a hátránya a bajnokságban, immár 63 ponttal van lemaradva a címvédőtől. Elúszni látszik az idény.
„A fékemnek vége volt, nem volt értelme folytatni. Mindketten jól jöttünk el a rajnál, de az első kanyarban nem volt elég hely, kimentem a kerékvetőre, időt veszítettem. Utána viszont nyomtam, ahogy csak bírtam. Már az elején gondok voltak a fékkel, de igyekeztem kezelni a dolgot, addig ment, amíg ki nem álltam. Sok futamon sikerült célba érnem, elég megbízható volt az autóm, de egyszer mindenképp elpártol a szerencse, nálam ma jött el ez a nap” – mondta a korábbi négyszeres spái győztes.
Grosjean a 7. helyről rajtolva egykiállásos stratégiával próbálkozott, de nem működött a dolog, még Räikkönen kiesésével együtt is egy helyet lépett hátra.
„Elég nehéz volt az első kör, veszítettem néhány helyet, aztán a Sergióval történt incidens után még kettőt. Egykiállásos stratégiát választottunk mára, és a friss gumikon minden korábbinál jobb is volt a tapadásom, de tudtam, hogy nehéz lesz visszahozni az elveszett időt. Megpróbáltunk valami eltérőt, hiszen sosem lehet tudni. Ha a futam felénél eleredt volna, nagyon jó helyzetbe kerülök. Bár nem épp a 8. helyet vártuk a hétvégétől, azért így is jó, hogy hiba nélkül célba értem. Kár, hogy Kiminek nem sikerült, de Monzába a jobb eredmény reményében megyünk.”
A csapatfőnök, Eric Boullier sem ugrott ki a bőréből:
„csalódást keltő hétvége, az időmérő is alulmúlta a várakozásainkat és a futam első köre is rosszul alakult. Kiminél elromlott a fék, ami természetesen aggasztó, bár úgy véljük, máris megtaláltuk az okot, persze még alaposan kivizsgáljuk majd, hogy ne fordulhasson elő újra. Romain a nyolcadik lett, nyilván nem ezt reméltük. Ma nem volt meg a tempónk, lehet, hogy az alacsonyabb hőmérséklet is belejátszott. Az idei tanulságokat felhasználva jövőre jobbak lehetünk az ilyen közepes leszorítóerejű pályákon.”
A Lotus egyébként arra jutott, hogy Räikkönen kiesését az F1-es felszerelés legeslegegyszerűbb darabja, egy letépett sisakrostély-fólia okozhatta, ami bejutott az egyik fékhűtő nyílásba. A fóliát a bokszkiállásnál eltávolították, de addigra az érintett féktárcsa már kritikusan túlmelegedett, menthetetlen volt.
„Ha a túlmelegedés mindkét féken jelentkezett volna, akkor felvetődhetne, hogy a hűtésünk volt rossz, de csak az egyik volt érintett” – mondta Boullier az Autosportnak.