A Forma-1 2007-es világbajnoka, Kimi Räikkönen 2010-ben már nem vesz részt a legrangosabb autós gyorsasági versenysorozatban, helyette a rali-világbajnokságban indul.

Miután Räikkönen a Red Bull támogatásával kerül a Citroënhez, sokan azt feltételezik, hogy a finn csak egy évet hagy ki és 2011-ben az energiaitalos cég Forma-1-es csapatát erősíti majd.

A Citroën-csapat vezetője azonban már a további tervekről beszél: „Nem kérünk tőle lehetetlent, de az egyértelmű, hogy ha fejlődik és a megfelelő szintet nyújtja, akkor az első csapatba kerülhet 2011-ben” – mondta Olivier Quesnel a francia Auto Hebdo lapnak.

Egy újabb francia, egy újabb Sebastien
Räikkonen S2000-essel már ment WRC-vel még nem

Räikkonen S2000-essel már ment WRC-vel még nem

Räikkonen S2000-essel már ment


A finn egyéves szerződést kötött a Citroënnel, akiktől Sebastien Loebével azonos technikai hátteret kap, de a francia gyár második számú alakulatában versenyez. Loeb mellett jelenleg Dani Sordo vezet a Citroen World Rally Teamben.

Anno, amikor a Nemzetközi Automobil Szövetség nekilátott, hogy kitiltsa a WRC versenyautókat a ralipályákról és helyükre az S2000-es autók kerüljenek, Loeb kijelentette, ő nem akar azzal az autóval versenyezni. A döntés megszületett, 2011-től az S2000-es autók indulnak a vb-n is. Ha Loeb beváltja ígéretét, a Citroënnek új pilóta után kell néznie.

Egy újabb francia, egy újabb Sebastien

Egy újabb francia, egy újabb Sebastien

Egy újabb francia, egy újabb Sebastien


Ez lehetne akár a finn is, de mi valószínűbbnek tartjuk jövő évi csapattársa, Sebastien Ogier előléptetését. Annál is inkább, mert a 2008-as Junior Világbajnok francia versenyző amellett, hogy 2009-ben komoly fejlődést mutatott a vb-n, beugróként megnyerte az IRC sorozat – ahol S2000-ekkel versenyeznek – monte-carló-i futamát.  

Quesnel ugyanakkor hozzátette, ha Räikkönen nem leli majd örömét a raliban, vagy nem fejlődik a szezon során, „talán visszatér az F1-be” 2011-ben.