Fernando Alonso Ferrarihoz szerződésével Kimi Räikkönen lett a pilótapiac kulcsfigurája, a következő mozgások mind tőle függenek – de hova megy a finn?

A spanyol Diario AS a hétvégén arról írt, hogy Räikkönen már rögtön azután aláírt a McLarenhez, amint biztossá vált a távozása a Ferraritól, vannak azonban olyanok is, akik szerint a wokingiak sokallják a finn „árát”, és ezért még nincs üzlet.

Tovább bonyolítja a képet, hogy az interlagosi paddockban újra előkerült a két hete már cáfolt pletyka is, miszerint a finn a Red Bullnál is kiköthet még Mark Webber helyén. A Toyota szintén azt figyeli, hogy mi lesz a 2007-es bajnokkal, állítólag náluk is történt ajánlattétel.

„A menedzsere több pénzt szeretett volna, de mi azt válaszoltuk, hogy szerintünk így is eleget ajánlottunk” – mondta Brazíliában a japán csapat főnöke, John Howett.

Ha Räikkönen végül nem a McLarennél, hanem Vettel mellett a Red Bullnál versenyez jövőre, alaposan megkeverheti a kártyákat, hiszen Mark Webbernek 2010-re is van szerződése a csapattal, így neki helyet kell majd találni, lehet, hogy a Toyotánál köt ki?

A McLaren is nehéz helyzetbe kerülhet, hiszen Heikki Kovalainen elküldését inkább csak  udvariasságból nem ismerik be, de ha nem sikerül Räikkönent megszerezni Lewis Hamilton mellé, a Mercedes kívánsága érvényesülhet, és németet kell az autóba ültetniük.

Mivel Nico Rosberget szinte biztosan a Brawn viszi – gyakorlatilag helyet cserélnek Barrichellóval, aki a Williamshez mehet -, ő nem elérhető. Sebastian Vettel szintén be van betonozva a Red Bullnál, így a választék Timo Glock, Adrian Sutil és Nick Heidfeld lehet.

Mégis Webbert válthatja?
Kimi helyett Heidfeld ülhetne a McLarenbe?

Kimi helyett Heidfeld ülhetne a McLarenbe?

Kimi helyett Heidfeld ülhetne a McLarenbe?


Mivel Sutil a Mercedes szempontjából már jó helyen van a motorjaikat használó Force Indiánál, így valószínű, hogy Heidfeld kaphatná meg az állást, hiszen a német veteránnak régre visszanyúló kapcsolata van a stuttgartiakkal: a Forma-3-ban a Mercedeshez és a McLarenhez köthető utánpótláscsapatban versenyzett még a kilencvenes évek végén, Le Mans-ban is tagja volt a német gyártó csapatának, és a McLaren tesztpilótai szerepét is betöltötte, mielőtt versenyzői állást kapott volna az F1-ben.