A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenybírói a futam után diszkvalifikálták az Ausztrál Nagydíjról a 2. helyen célba ért helyi sztárt, Daniel Ricciardót, ugyanis az ausztrál pilóta Red Bulljánál szabálytalanságot észleltek az üzemanyagrendszerben.
Az FIA megállapítása szerint a Red Bull túllépte a 100 kg/órás üzemanyag-átfolyási limitet, méghozzá azért, mert nem a felügyelőszervezet hitelesített – igaz, hibásan működő – szenzorára építette a számításait. A csapat nem térhetett volna el a hivatalos mérési módszertől.
A Red Bull a kizárásról szóló döntés bejelentése után azonnal jelezte, hogy fellebbeznek, Christian Horner csapatfőnök elmondta, hogy szerintük nem lépték túl a limitet, végig szabályosak voltak:
Fotó: Europress
Red Bull: Nem csaltunk! 89


„Remélhetőleg a fellebbviteli eljárásban tisztázódik, hogy az autók végig megfelelt az előírásoknak.   Az FIA által bevezetett átfolyási szenzorok minden csapatnál problematikusak, a tesztelés kezdete óta anomáliák adódtak.”
„Mi úgy láttuk, hogy az autóba épített szenzor hibás volt, ezért az egész hétvégén kiszámítható adatokat adó, pontosan kalibrált injektoraink adatai alapján kalkuláltuk a fogyasztást. Nem fellebbeznénk, ha nem hinnénk az álláspontunk védhetőségében.”
Az FIA a szenzor pontatlanságának ellensúlyozására még a verseny előtt megadott egy korrekciós értéket a Red Bullnak, a stewardok szerint ezt kellett volna alkalmazniuk a futamon, és erre az FIA illetékese többször is figyelmeztette őket a nagydíj közben is.  
Red Bull: Nem csaltunk! 90


„A korrekciós érték szerintünk nem volt megfelelő, a verseny során láttuk, hogy jelentős az eltérés a szenzor adatai és a valóban befecskendezett üzemanyag mennyisége között. Ez a nézeteltérés alapja. Kiforratlan még ez a technológia, lehetetlen 100 százalékosan olyan szenzorra hagyatkozni, amelyik gyakorlatilag minden alkalommal problémásnak bizonyult eddig.”
 
„Jeleztük az FIA-nak, hogy komoly aggályaink vannak a szenzorral kapcsolatban. Mi a saját adatainknak hittünk, mert máskülönben nagyon jelentősen csökkent volna a motorteljesítmény. Oda lyukadunk ki, hogy egy szenzor kalibrálása, az eltérések diktálhatják, ki versenyképes és ki nem.”