




A váltás oka nem világos, lehet, hogy csak arról van szó, hogy a gyanúba keveredett elem nem felelne meg a monacói pálya jellegének, de az is lehet, hogy visszavonulót fújt a csapat, mert nem akartak komolyabb szankciókat kockáztatni. Hivatalosan semmilyen lépés nem történt a szárny ügyében, de több szakértő szerint is komoly szabálysértésről volt szó.
Az Auto Motor und Sportnak nyilatkozva egy technikai szakember azt mondta, hogy „ahhoz képest, amit a Red Bull csinál, a tavalyi Ferrari-ügy apróság volt”, míg egy másik szakértő meg volt döbbenve, hogy mennyire hajlékonynak látszott a szárny a felvételeken: „Biztosan szándékosan tervezték ilyenre, különben eltört volna” – mondta.
Számítások szerint a hajlékony szárny körönként 25 századmásodpercnyi előnyt jelenthetett David Coulthardnak Barcelonában.
Így mozog a hátsó szárny: