A Szingapúri Nagydíj nem egyszerűen egy új futam a Forma-1-es versenynaptárban, hanem a sport történetének első éjszakai versenye. Természetesen a sötétben való versenyzéshez nem elég néhány utcai lámpa, a pályán már jó három hónapja dolgoznak az infrastruktúrán, amely lehetővé teszi majd a látványos és biztonságos futamot.
A Szingapúr belvárosában futó pálya világítását egy olasz cég, a Valerio Mailoi építette ki. Mivel nem állandó pályáról van szó, így számos külön kihívás is társult az egyébként sem egyszerű feladathoz.
A pályán összesen 1500 darab, egymástól négy méteres távolságban elhelyezett reflektor adja majd a fényt. A lámpák állványzat 240 acéloszlopon nyugszik, az energiaellátáshoz pedig összesen 108 kilométernyi kábelt használtak fel. Az egyes reflektorokat tartó elemek magasságát egyenként kellett beállítani, hogy sehol ne lóghassanak be alájuk a környező fák lombjai.
Az átlagosan tíz méter magasra szerelt reflektorok mind a pálya egyik oldalára kerültek, hogy a televíziós kamerák ne kapjanak ellenfényt. Az ebből adódó árnyék azonban nem okoz majd gondot a versenyzőknek, hiszen a Forma-1-es autók alig 1 méter magasak. A fény beesési szögét úgy állították be, hogy az az esetleg megpördülő, és a menetiránnyal szembe kerülő autók vezetőit se vakíthassa el.
A 3000 lux erejű megvilágítás azt jelenti, hogy a sportstadionokban megszokottnál háromszor-négyszer erősebb fényben autóznak majd a versenyzők.
A több mint 3 millió wattos teljesítményű világítórendszert kétszer 12 darab dízelgenerátor táplálja majd, amelyeket a pálya melletti hangszigetelt konténerekben helyeztek el, és mindegyikre külön mérnök ügyel. A lehető legnagyobb biztonság érdekében a szomszédos lámpákat külön generátorokról táplálják, így egy-egy erőforrás egyébként nagyon valószínűtlen meghibásodása esetén sem sötétedhetnek el teljes szakaszok a pályán.
Ha azonban mégis ilyesmi történne, a versenyt le kellene állítani, ugyanis a biztonsági autó tegnapi tesztje után, ahol épp egy ilyen helyzetet próbáltak ki, túl sötét lett.
A verseny teljes áramfogyasztása nagyjából 2 millió dollárt (330 millió Ft) tesz ki, amit Szingapúr fizet.
Érdemes még kitérni az ún. digizászlókra is, amelyekkel a hagyományos zászlókat egészítik majd ki a pályán. Mivel biztosra kell menni, hogy a pilóták meglássák a különböző jelzéseket, így nagyméretű paneleken a megfelelő színű fény felvillantásával – fekete zászló esetén egy fehér keretet gyújtanak ki – támogatják meg a szokásos zászlók lengetését.
A 35 darab digizászlót a pályabírók egy-egy irányítópanelről működtetik, de a versenyigazgató központilag is tudja ellenőrizni az állapotukat, lehetővé téve a minél következetesebb alkalmazást.