A Red Bull az idény közepétől erős eredményekkel zárkózott fel az addig verhetetlennek tűnő Brawnhoz, de az Európa Nagydíj katasztrofálisan sikerült a bajnokságban második csapat számára. Sebastian Vettel elrontott versenyének „méltó” befejezése volt a hétvége második motorhibája, Mark Webber pedig még azt az egy-két pontot sem tudta menteni, ami a verseny elején még kinézett számára.
„A fő gond az első kiállásom volt, nem tudtunk üzemanyagot tölteni az autóba, újra be kellett jönnöm. Csoda, hogy körbeértem a második kiállásra. A futam már ekkor elúszott, de pár körrel később még a motorral is probléma adódott, kiestem. Nem valami jó. Végig küzdeni fogok a bajnokságért, de nem jó kiesni, amikor pontokra vadászik az ember. Lehetőségem lett volna a riválisaimnál több pontot gyűjteni, de nem értem célba” – mondta Vettel a futam után.
A német versenyző autójában két erőforrás is megadta magát a hétvégén, a csapatfőnök, Christian Horner a verseny utáni nyilatkozatában finoman jelezte is a motorszállító partner, a Renault felé, hogy ez így nem lesz jó. Már jó ideje nyílt titok, hogy a csapat más szállítók iránt is érdeklődik, nagyon valószínű, hogy a mostani hétvégével végleg meg is pecsételődött a további renault-s együttműködés sorsa.
„Keserves csalódás a mai nap. Sebastiannál a tankolóberendezés, majd a második motorhiba igen sokba került. Sajnos Markkal pedig egyszerűen nem voltunk elég gyorsak.” – összegzett Horner.
A Renault-nál nem tudtak mást tenni, mint feltették a kezüket: „Rémálom volt ez a hétvége számunkra. Két motorhiba Sebastiannál, tényleg fekete hétvége. Bocsánatot kérek a Red Bulltól és Sebastiantól a megbízhatatlanság miatt, és ígérem, nagyon igyekszünk majd, hogy ez ne fordulhasson elő újra. Az idény vége elég nehéz lesz Sebastian számára a motorok szempontjából” – utalt a Red Bull erőforrásaiért felelős Renault-főmérnök, Fabrice Lom arra, hogy a német már hatot elhasznált az idény során büntetés nélkül bevethető nyolc friss motor közül.