Megkezdődött a felkészülés a 2009-es idényre, ennek megfelelően Barcelonában tesztelnek a csapatok. A Toyotát kivéve az összes alakulat körözött tegnap a spanyol városhoz közeleső pályán.
A próbák során már megjelentek a 2009-es újítások, több autóról lekerültek a kis szárnyacskák, a Honda a jövő évi első, a Williams a 2009-es hátsó szárnyat is tesztelte. A BMW még tovább ment: már egy átmeneti autóval körözött, ami sejtetni engedi, mire is számítsunk a jövő évben. Emellett persze a csapatok megkezdték az adatgyűjtést a jövőre visszatérő slick gumikról is és a KERS-ről is.
A versenyzők legtöbbje még pihen tegnap csak Robert Kubica, Nelson Piquet, Sebastian Vettel és Adrian Sutil szerepelt csak. Egyes gárdák hivatalos tesztpilótáikat dolgoztatták, máshol új embereket is kipróbáltak egy szerződés reményében. Így bemutatkozott a Forma-1-ben Bruno Senna, míg a Toro Rossónál újra autóba ült Takuma Sato is.
Nem is puskázta el a második lehetőséget a japán, ő teljesítette a legtöbb kört (121), és a slick gumikon hajtva leggyorsabbként zárt. Senna sem panaszkodhat, bár a gyár tesztpilótájától elmaradt, de jóval gyorsabb volt Lucas di Grassinál. Mindketten esélyesek, hogy Rubens Barrichello helyére kerüljenek a Hondához.
Igazán jó nap volt ez a Toro Rossónak, hiszen másik kiszemeljük Sebastien Buemi biztosította be a kettős sikert, alig elmaradva Satótól. A harmadik helyen a Honda tesztpilótája, Alexander Wurz zárt. A 2009-es aerodinamikai elemekkel, a KERS-sel és új oldaldobozokkal felszerelt BMW-vel Kubica a hetedik helyig jutott, ideje 1,5 másodperccel marad csak el az elsőtől.
Kiemelkedően teljesített Sebastien Loeb is. Az ötszörös ralivilágbajnok szponzorának, a Red Bullnak köszönheti a lehetőséget, hogy kipróbálhatta a csapat F1-es gépét. A francia korábban már vezette a Renault autóját is, így nem meglepő, hogy tartotta a lépést a pályautósokkal, 8. lett.
Kevés nem remélt esemény történt az első napon. Ami talán említésre méltó, az Giedo van der Garde kisebb balesete. A Renault Világsorozatot megnyerő holland pilóta összetörte a Renault F1-esét.
Teszt: Barcelona, 2008.11.17
# | Pilóta | Csapat | Idő | Kör |
1. | Sato | Toro Rosso – Ferrari | 1:20.763 | 121 |
2. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:21.071 | 117 |
3. | Wurz | Honda | 1:21.198 | 77 |
4. | De la Rosa | McLaren-Mercedes | 1:21.417 | 65 |
5. | Badoer | Ferrari | 1:22.038 | 93 |
6. | Paffett | McLaren-Mercedes | 1:22.235 | 47 |
7. | Kubica | BMW-Sauber | 1:22.341 | 56 |
8. | Loeb | Red Bull-Renault | 1:22.503 | 82 |
9. | Piquet | Renault | 1:22.560 | 80 |
10. | Klien | BMW-Sauber | 1:22.883 | 53 |
11. | Hulkenberg | Williams-Toyota | 1:23.467 | 116 |
12. | Liuzzi | Force India-Ferrari | 1:23.794 | 86 |
13. | Sutil | Force India-Ferrari | 1:23.832 | 88 |
14. | Gene | Ferrari | 1:24.117 | 32 |
15. | Senna | Honda | 1:24.343 | 39 |
16. | Van der Garde | Renault | 1:24.908 | 27 |
17. | Di Grassi | Honda | 1:24.908 | 48 |