Michael Schumacher minden képzeletet felülmúlóan sikeres Forma-1-es karrierjének egyik sötét foltja az 1997-es szezonzárón történt incidens, amikor a bajnoki címért folyó küzdelemben nekihajtott a riválisnak, Jacques Villeneuve-nek.
Az idény utolsó futamára, a Jerezben rendezett Európa Nagydíjra Schumacher egypontos előnnyel érkezett, és annak ellenére, hogy a pole-t a kanadai rivális szerezte meg – igaz, ugyanolyan idővel, mint a német és saját williamses csapattársa, Heinz-Harald Frentzen -, a ferraris korán átvette a vezetést. Villeneuve azonban a 48. körre utolérte Schumachert és a Dry Sac kanyarban késői fékezéssel a belső íven kiváló előzési pozícióba került.
Villeneuve futamgyőzelme egyben a bajnoki cím megszerzését is jelentette volna, így Schumi az egyszer már sikeresen alkalmazott trükkhöz nyúlt: 1994-hez hasonlóan most is balesettel próbálta kiejteni a riválist, a német egyszerűen ráhúzott a Williamsre a kanyarban. Ami három évvel korábban bejött Damon Hill ellen, Jerezben nem működött, az ütközés után csak Schumacher esett ki, míg Villeneuve végül beért harmadikként, és megnyerte a címet.
Schumachert a versenybírók később szándékos balesetokozás miatt megbüntették, és diszkvalifikálták az 1997-es bajnokságból. Egy friss, a Shellnek adott interjújában a német most arról beszélt, hogy visszatekintve talán másképp cselekedne.
„Hogy min változtatnék a pályafutásomból? Van néhány momentum, amit másképp csinálnék, igen. Az egyik Jerez, 1997. Anélkül is megnyerhettem volna a bajnokságot, de az ember a saját hibáiból tanul” – mondta a 40 éves versenyző.
Az eset videón
Schumacher a visszavonulása és az esetleges F1-es visszatérésének témáját is érintette.
„Hogy miért hagytam abba 2006-ban? Egész egyszerűen fáradt voltam, nem volt erőm a folytatáshoz, nem láttam már értelmét. De nem bántam meg, azt hiszen, teljesen jó döntés volt.”
„Sokat beszélnek a visszatérésemről is. Idén nagyon közel voltam hozzá, amikor Felipét helyettesítettem volna, majd meglátjuk, hogy versenyzek-e még valamikor az F1-ben. Természetesen elég nagy csalódás volt, amikor idén végül nem tehettem meg. A 2007-es autó vezetése igazán jó érzés volt” – utalt a nyári tesztjére a német -, „nem sok idő kellett hozzá, hogy kihozzam az autóból a maximumot!”