Heikki Kovalainen gyengécske mclarenes bemutatkozóéve után – a finn csak feleannyi pontot gyűjtött, mint a bajnoki címet megnyerő csapattársa, Lewis Hamilton – idén sokkal magabiztosabb, úgy érzi, hogy mára sikerült beilleszkednie a csapatba, és semmi akadálya a győzelmeknek.
„Korai még tippelni, de remélem, hogy a bajnokságért is küzdhetek. Forma-1-es pilótaként az ember minden idényt abban a hitben kezd, hogy bajnok lehet, másképp nem is lenne értelme versenyezni. Nagyon sokat tanultam tavaly, emberileg és versenyzőként is fejlődtem – ha az autó is jó lesz, akkor minden esélyem meg van a győzelmekre, ha pedig így alakul, akkor remélem, hogy a bajnoki címre is hajthatok” – mondta Kovalainen az F1.comnak.
A 27 éves pilóta szerint tavaly egy kicsit tovább tartott a beilleszkedése a McLarennél, mint remélte, de idén már ő is ugyanúgy otthon lesz a csapatnál, mint Hamilton, így a lehetőségeit is jobban kihasználhatja majd:
„Fejben erősen, pozitív hozzáállással kezdtem tavaly a McLarennél, de visszatekintve úgy látom, hogy talán tovább tartott megismernem a csapatot, a reményeimnél lassabban sikerült rájönnöm, hogy ki miben lehet a segítségemre. A kelleténél egy kicsit nagyobbak voltak az elvárásaim is magammal szemben, de mostanra már nem rágódom ezen, inkább élvezem a versenyzést. Egyértelműen sokat tanultam, és most már jobban tudok a csapattal dolgozni. Lewis már tavaly is ebben a helyzetben volt, és értem, hogy miért vált ez hasznára.”
A csapat 2009-es kilátásairól Kovalainen egyelőre nem mer tippelni, ugyanolyan kíváncsi az idény kezdetére, mint bárki más.
„Őszintén, ki tudja, mi lesz? A McLarennél mindenki keményen dolgozott a télen, és szerintünk erős az autó. De ki tudja, mire jutottak a többiek? Még az olyan teszten, ahol a legtöbb új autó jelen van, sem lehet igazi következtetéseket levonni. Éppen ettől olyan kiszámíthatatlan és lenyűgöző a Forma-1! Én is alig várom, hogy Melbourne-be menjünk, és kiderüljön a helyzet!”
A McLaren a téli teszteken eddig nem remekelt, az MP4-24-es inkább csak a mezőny második felébe tartozott a köridőket tekintve. A csapat sokat kísérletezett a hátsó szárnnyal, pontosabban nagyon gyakran a 2008-as konfigurációt használták az idei darab helyett. Hogy valóban gond van, vagy csak ködösítenek, tényleg csak az Ausztrál Nagydíjon derül majd ki.