A következő évtized elején indulhat a Solo-Duo névre keresztelt alternatív autó sorozatgyártása, melyet Magyarországon fejlesztenek – derült ki az ANTRO, az Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó Kht. új központjának avatásán.

Készül a magyar hibridautó 1
Készül a magyar hibridautó 13

Minimális tömegüknek és légellenállásuknak köszönhetően az itt készülő járművek a mai autók üzemanyag-szükségletének egyötödével is beérik majd. Emellett a szén-dioxid-kibocsátásuk 20-33 g/km, ami jóval alacsonyabb a mai legkorszerűbb autókénál (90-140 g/km).

Az MKB Euroleasing-csoport támogatásával készülő, első hazai alternatív jármű növényi olajat vagy alkoholt éget el. Az ígéretek szerint a hibridhajtású modellek dinamizmusa és sebessége felveszi a versenyt a hagyományos járművekével.

Elsősorban a fenntartási költségekben jelentkeznek komoly előnyei az autónak. A cég számításai szerint egy 600 km-es utazás üzemanyagköltsége jelenleg bő tízezer forint, ám a Solo-Duo kétezerből megteszi ugyanazt az utat. Reményeik szerint a minimális teljesítményadó, biztosítási és szerviz-karbantartási díjakkal ez évente több százezer forintos megtakarítást jelent.

Miután már túl vannak a számítógépes szimulációkkal az ultrakönnyű jármű szilárdsági, dinamikai, valamint ütközési vizsgálatain, 2007 végére az első működő Solo-prototípus is megvalósul.

Szériának egy kicsit vad a formaterv

Szériának egy kicsit vad a formaterv

Nem véletlen a Solo-Duo név. Ugyanis a nagy jármű (Duo) tizenöt perc alatt, különösebb szakértelem nélkül szétszerelhető két önálló, teljes értékű kisautóra (Solo), s vissza. Ezáltal pl. családi használatban megoldódik a második autó kérdése is: a hétvégi közös utazásra a hatszemélyes Duo, munkanapokon a két háromszemélyes Solo használható.

Az ultrakönnyű karbon-kompozit vázzal és karosszériával készülő jármű a tetején és hátán lévő napcellákkal tölti az akkumulátorokat, ez az energia naponta átlag félórás haladásra elegendő. Így lakott területen belül károsanyag-kibocsátás nélkül utazhatunk. Gyorsan hajtva bekapcsolódik a növényiolaj- vagy alkoholüzemű kis motorgenerátor, mely a megnövekedő energiaigényt fedezi, s az akkukat tölti fel.