Mintha csak tréfálni akarna az időjárás az F1-esekkel, a jó idő miatt Bahreinbe utazott Ferrarit, Toyotát és BMW-t köd fogadta a sivatagi teszt első napján. A rossz látási viszonyok miatt csak a délelőtt későbbi részében kezdődhetett a munka.

Az első nap legjobbja a toyotás Timo Glock volt, aki 79 kört teljesített minden gond nélkül.

„A köd egy kicsit feltartott minket, de nem okozott nagy gondot. A beállításokon dolgoztunk, és sikerült jó irányt találnunk. Az autó végig jó volt, ez jó jel. Problémamentesen teljesítettünk minden kört, biztató kezdet” – mondta a német.

A Ferrari F60-asát Felipe Massa vezette, a brazil bő egytizeddel marad le Glock mögött. Délelőtt ö is a beállításokon dolgozott, míg délután több hosszú etapot teljesített, összesen 98 kört futott. Az autón az első, mugellói tesztekhez képest semmit sem változtattak, és a KERS-t sem szerelték fel egyelőre. Robert Kubica BMW-vel ugyan a leglassabb volt, de 95 kör után elégedett volt az elvégzett munkával, és örült, hogy végre a futamokon várhatóhoz hasonló hőmérsékleten vezethette az autót.

Bajban a Renault?
Buemi még egy hónapot várhat

Buemi még egy hónapot várhat

Buemi még egy hónapot várhat


Míg Bahreinben a köd, addig a spanyolországi Jerezben az eső nehezítette a munkát, de a csapadék mennyisége szerencsére messze elmaradt a három hete Portugáliában tapasztalttól, a nap nagy részében száraz körülmények között folyt a munka.

A leggyorsabb, mint mindig, most is a még a tavalyi autóval gyakorló Toro Rossós Sebastien Buemi lett, de ha csak a 2009-es modelleket tekintjük, akkor elődje, Sebastian Vettel vitte a prímet a tegnap bemutatott új Red Bull-lal. Az öröm azért nem lehetett teljes, mert ahogy az első napon, ma is egy, a sebességváltóban fellépő műszaki hiba miatt állt le az RB5-ös.

„A sebességváltó egyik szenzora romlott el, ezért inkább leálltunk, hogy elkerüljük a további bajokat” – mondta Vettel, aki titkon biztosan reménykedik, hogy nem tér vissza a Red Bull 2007-es formája, amikor a sebességváltó válogatás nélkül adta meg magát teszteken, edzéseken és futamokon újra és újra.

A Red Bull mögött a williamses Nico Hülkenberg és Heikki Kovalainen végzett a McLarennel, a Renault-nál azonban továbbra sem állnak jól a dolgok, Nelsinho Piquet végig a leglassabb volt az R29-essel, és csak a nap végén sikerült héttizedre faragnia a lemaradását a wokingi autóhoz képest. A Renault a Red Bulltól több mint egy másodpercet kapott.

Bajban a Renault?

Bajban a Renault?

Bajban a Renault?


„Elég kár, hogy megint időt veszítettünk (az eső miatt), mert az idénynek ebben a szakaszában a lehető legtöbbet kellene futnunk. Mivel az autó nagyon új még, körről-körre megtudunk valami újat, bőségesen lesz elemezni való adatunk estére” – mondta a brazil pilóta.


Teszt, Bahrein, 2009.02.10.

# Pilóta Csapat Idő
 1.  Glock  Toyota  1:33.501
 2.  Massa  Ferrari  1:33.615
 3.  Kubica  BMW Sauber  1:33.702

Teszt, Jerez, 2009.02.10.

# Pilóta Csapat Idő
 1.  Buemi  Toro Rosso-Ferrari  1:19.660
 2.  Vettel  Red Bull-Renault  1:22.170
 3.  Hülkenberg  Williams-Toyota  1:22.443
 4.  Kovalainen  McLaren-Mercedes  1:22.643
 5.  Piquet  Renault  1:23.313