Mintha csak tréfálni akarna az időjárás az F1-esekkel, a jó idő miatt Bahreinbe utazott Ferrarit, Toyotát és BMW-t köd fogadta a sivatagi teszt első napján. A rossz látási viszonyok miatt csak a délelőtt későbbi részében kezdődhetett a munka.
Az első nap legjobbja a toyotás Timo Glock volt, aki 79 kört teljesített minden gond nélkül.
„A köd egy kicsit feltartott minket, de nem okozott nagy gondot. A beállításokon dolgoztunk, és sikerült jó irányt találnunk. Az autó végig jó volt, ez jó jel. Problémamentesen teljesítettünk minden kört, biztató kezdet” – mondta a német.
A Ferrari F60-asát Felipe Massa vezette, a brazil bő egytizeddel marad le Glock mögött. Délelőtt ö is a beállításokon dolgozott, míg délután több hosszú etapot teljesített, összesen 98 kört futott. Az autón az első, mugellói tesztekhez képest semmit sem változtattak, és a KERS-t sem szerelték fel egyelőre. Robert Kubica BMW-vel ugyan a leglassabb volt, de 95 kör után elégedett volt az elvégzett munkával, és örült, hogy végre a futamokon várhatóhoz hasonló hőmérsékleten vezethette az autót.
Míg Bahreinben a köd, addig a spanyolországi Jerezben az eső nehezítette a munkát, de a csapadék mennyisége szerencsére messze elmaradt a három hete Portugáliában tapasztalttól, a nap nagy részében száraz körülmények között folyt a munka.
A leggyorsabb, mint mindig, most is a még a tavalyi autóval gyakorló Toro Rossós Sebastien Buemi lett, de ha csak a 2009-es modelleket tekintjük, akkor elődje, Sebastian Vettel vitte a prímet a tegnap bemutatott új Red Bull-lal. Az öröm azért nem lehetett teljes, mert ahogy az első napon, ma is egy, a sebességváltóban fellépő műszaki hiba miatt állt le az RB5-ös.
„A sebességváltó egyik szenzora romlott el, ezért inkább leálltunk, hogy elkerüljük a további bajokat” – mondta Vettel, aki titkon biztosan reménykedik, hogy nem tér vissza a Red Bull 2007-es formája, amikor a sebességváltó válogatás nélkül adta meg magát teszteken, edzéseken és futamokon újra és újra.
A Red Bull mögött a williamses Nico Hülkenberg és Heikki Kovalainen végzett a McLarennel, a Renault-nál azonban továbbra sem állnak jól a dolgok, Nelsinho Piquet végig a leglassabb volt az R29-essel, és csak a nap végén sikerült héttizedre faragnia a lemaradását a wokingi autóhoz képest. A Renault a Red Bulltól több mint egy másodpercet kapott.
„Elég kár, hogy megint időt veszítettünk (az eső miatt), mert az idénynek ebben a szakaszában a lehető legtöbbet kellene futnunk. Mivel az autó nagyon új még, körről-körre megtudunk valami újat, bőségesen lesz elemezni való adatunk estére” – mondta a brazil pilóta.
Teszt, Bahrein, 2009.02.10.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | Glock | Toyota | 1:33.501 |
2. | Massa | Ferrari | 1:33.615 |
3. | Kubica | BMW Sauber | 1:33.702 |
Teszt, Jerez, 2009.02.10.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:19.660 |
2. | Vettel | Red Bull-Renault | 1:22.170 |
3. | Hülkenberg | Williams-Toyota | 1:22.443 |
4. | Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:22.643 |
5. | Piquet | Renault | 1:23.313 |