A Toyota-csapat elnöke, John Howett tegnap megerősítette, hogy 2010-re valószínűleg nem hosszabbítanak szerződést, a csapatnál 2004 vége óta versenyző Jarno Trullival.

„Tárgyalunk vele, de nem sikerült még megegyeznünk, és fennáll a lehetősége, hogy nem sikerül megoldanunk a nézetkülönbségeket. Pillanatnyilag elég nagy a távolság. Azt kell mondjam, hogy elég nagy a valószínűsége, hogy nem kötünk szerződést” – nyilatkozta a csapatvezető Valenciában.

Howett elismerte, hogy ahogyan minden csapat, a Toyota is Alonso mozdulására, és annak pilótapiaci hatásaira vár:  

„Az az igazság, hogy a pilótapiac eléggé nyitott lesz. Három-négy csapat is említette a sajtótájékoztatón, és mi is arra várunk, hogy igaznak bizonyulnak-e az alonsós pletykák, ez hogyan befolyásolhatja a pilótafelállásokat, mi lesz a BMW-versenyzőkkel, stb. Mindenki erre vár, nagy mozgások lesznek.”

Trulli is nyilatkozott a toyotás helyzetről, ő azt emelte ki, hogy nem pénzkérdés a tárgyalások kerékkötője.

„A pénz sosem volt gond. Sok szempontból megértem a csapat álláspontját, jelenleg komoly költségcsökkentések vannak. Hiszem, hogy ebből a pilótának is ki kell vennie a részét, és ezt örömmel vállalom is ? számomra ez nem csak egy csapat, hanem család is. Szóval a kiadások csökkentése, a rám szánt kiadások megnyirbálása nem gond” – magyarázta a 35 éves veterán.

A kérdésre, hogy vajon a viszonylag sok szabad pilóta nehezebbé tette-e a helyzetét, a versenyző így válaszolt: „A Toyotán múlik, hogy mit is szeretne. Ez igazán nem rajtam múlik, én csak igyekszem a lehető legjobban végezni a dolgom, ahogy mindig is tettem. A többit meg kell tárgyalni a csapattal, hogy mi is akarnak, az is lehet, hogy nem elégedettek velem, fogalmam sincs. De nem a pénzről szól a dolog.”

Trulli utolsó éve a Toyotánál?
Lelép az olasz?

Lelép az olasz?

Lelép az olasz?


Trulli szerint nem Alonso állítólagos ferraris váltása körül forog egyébként a pilótapiac: „Nem hiszem, hogy Fernando lenne a kulcselem. Szerintem a csapatok a gazdasági nehézségekre koncentrálnak, figyelik, hogy mire is lesz lehetőségük jövőre, mennyi pénzük lesz. Egyelőre nem könnyű átlátni.”

Az olasz reménykedik, hogy jövőre is lesz helye az F1-ben, de a válság nem túl derűlátó, még újabb csapatok kidőlését is elképzelhetőnek tartja:

„Remélem, maradok, de ebben a válságban semmi sem biztos. Az elmúlt év katasztrofális volt, kiszállt a Honda, kiszáll a BMW, és lehet, hogy mások is lesznek.”