A Toyota tegnap Kölnben leplezte le a csapat új autóját, a TF108-at. A bemutatón a versenyzők természetesen beszéltek idei céljaikról is.
Jarno Trulli, aki idén már negyedik szezonját kezdi a csapatnál már 2007 közepe óta részt vett az autó fejlesztésében, és hisz a siker lehetőségében.
„Az új autó nagyon ígéretesnek tűnik, persze lehetetlen jósolgatni, mielőtt vezetném. Optimista ember vagyok, ezért nagy reményeim vannak, de majd meglátjuk, hogy hogyan teljesít a pályán. Az biztos, hogy nagyon különbözik a TF107-től.”
Az olasz versenyzőt a tavalyi pocsék szezon sem keserítette el, a motivációja megmaradt:
„Szeretnék visszatérni az első Toyotás szezonom eredményeihez, sőt továbblépni. A csapatnak ngyobb a potenciálja, mint azt a 2007-es eredmények mutatják, őszintén hiszem, hogy előrébb tartozunk, és el vagyok szánva rá, hogy segítsem ebben a csapatot.”
A csapatfőnök, Tadashi Yamashina a leleplezéskor a Toyota versenyzői számára a rendszeres pontszerzést, és az időnkénti dobogós helyezéseket szabta meg, és ezt Trulli is lehetségesnek tartja.
„Mindig lehetséges a dobogón végezni. Persze óvatosnak kell lennünk, a Forma-1 nagyon kemény sport, nem várhatjuk, hogy azonnal az élen leszünk. Szerénynek kell maradnunk, és azt mondani, hogy van még tennivalónk, hogy utolérjük az élcsapatokat, de azt hiszem, hogy ha jó munkát végzünk télen, akkor újra rendszeres pontszerzők lehetünk. Ez azt is jelenti, hogy időnként dobogós helyekre is számíthatunk” – beszélt a kilátásokról a 33 éves pilóta.
2007 GP2-es bajnoka, Timo Glock új szerzemény a csapatnál, épp ezért ég benne a bizonyítási vágy. Glock 2004-ben versenyzett már néhány futamon az F1-ben – majd a ChampCar-ban és a GP2-ben próbált szerencsét -, de a mostani visszatéréstől sokkal többet vár.
„Alig várom a rajtot, izgalmas lesz, persze a lehető legjobb eredményre törekszem majd. A Forma-1 más lesz, mint az eddigi sorozatok, amelyekben versenyeztem, mert itt a világ 21 legjobb pilótájával kell versenybe szállnom, a dolgom azonban ugyanaz – a lehető legtöbbet kihozni az autómból.”
„A pályák többségét jól ismerem még 2004-ből és a GP2-ből, 2-3 pályát nem ismerek csak, de gyorsan tanulok, és a számítógépes játékok is sokat segítenek. Ezzel nem lesz gondom. Bár 2004 óta nem versenyeztem az F1-ben, de rendszeresen teszteltem, ezért nem tart majd sokáig visszazökkennem. A célom, a folyamatos jó teljesítmény, a rendszeres pontszerzés, úgy hiszem, hogy képes vagyok erre” – foglalta össze a német versenyző.