A tavaly használt KERS miatt a Ferrari tavalyi kormányán valóságos gomb- és kapcsolóerdő terült el, az idei szezonra valamelyest egyszerűsödött az alkatrész. Persze, így is valóságos űrtechnikát rejt a több milliót érő kormánykerék, elmagyarázni sem könnyű, hogy melyik kapcsoló mit vezérel.

A Ferrari egy videóban megpróbálta a lehetetlent, majdnem kilenc percig tart, amíg elmagyarázzák, hogy milyen funkciókat lehet vezérelni Felipe Massa „egyszerűsített” kormányával. Elöljáróban legyen elég annyi, hogy egy pilóta feladatai jóval összetettebbek annál, mint hogy egyszerűen körbe-körbe menjenek egy versenypályán, nem lehet egyszerű körről körre, esetleg kanyarról kanyarra megjegyezni, hogy első szárny hetes, fogyasztás négyes vagy éppen fordítva.

Készített egy anyagot a kormányokkal kapcsolatban a Renault is, elsősorban arra kihegyezve, hogy a hétvégi Spanyol Nagydíjon az egyik leghosszabb egyenes vár a pilótákra, melyen számukra örökkévalóságnak tűnő 11-12 másodperc alatt lehet végigmenni. Robert Kubica szerint ez a holtidő alkalmas egy kis szusszanásra, a versenymérnökkel való társalgásra és a bonyolult kormánnyal való babrálásra.

A kabinból a differenciálmű beállításától kezdve a fékeken át az első szárny szögéig sok minden vezérelhető, mindent a pillanatnyi állapotnak megfelelően kell beállítani. Átlagosan ötkörönként állítják a versenyzők a differenciált, de akadnak gombok, amelyeket kanyarról kanyarra kell nyomkodni. Egyesek például a fékerőszabályzóval is ezt teszik.