„Ha Indiába jön a Forma-1, amit nagyon remélek, én örömmel támogatom!” – mondta a politikus asszony, miután tárgyalásokat folytatott Vijay Mallya üzletemberrel, aki a Toyota új szponzorának, a Kingfisher légitársaságnak a tulajdonosa. Ő szintén nagyon szeretne egy nagydíjat a fővárosban, így nyilatkozott a kilátásokról:
„Nagyon is elképzelhető. A miniszterelnök asszonnyal igen pozitív tárgyalást folytattunk, teljes mértékben támogatja az ötletet. Az egyik helyszín lehetne az India Kapu [egy első világháborús emlékmű Delhiben, tulajdonképpen egy diadalív], gyönyörű és igazi értéket képvisel” – mondta Mallya.
Ralf Schumacher, aki épp az új szponzor meghívására tartózkodik Indiában, ugyancsak szívesen látná a delhi utcai futamot: „Az alapján, amit láttam, szerintem nagyszerű verseny lesz. Nagyon várom, remélem, megvalósul!”
A Forma-1 első indiai versenyzőjét 2005-ben avatta, Narain Karthikeyan akkor a Jordan versenyzője volt, tavaly óta pedig a Williams tesztpilótája. Bár a szubkontinensen a krikett a legnépszerűbb sport, de az indiai piac így is óriási lehetőségeket rejt: az egyre növekvő gazdaságú országban félmilliárd 20 év alatti, potenciális F1-rajongó él.
Úgy tűnik, hogy a Forma-1 urának, Bernie Ecclestone-nak keleti bővítési terve sínen van: Dél-Korea 2010-re rendelkezik ígérettel, Szingapúr a sorozat első éjszakai futamával már jövőre sorra kerülhet, és most India esélyei is egyre komolyabbak.
A Perzsa-öböl partján ugyancsak nagy a mozgolódás, lassan Ali baba és a negyven rabló mind saját versenyt rendez. A jelenleg is a naptárban lévő bahreini helyszín mellé csatlakozik 2009-ben a Forma-1-ben már most is érdekelt Abu Dhabi, és Katar is szeretne versenyt rendezni a közeljövőben.
Lássuk akkor, hogyan is néz ki a naptár szerint az „európai versenyek alkonya”!
2008: Szingapúr (?)
2009: Abu Dhabi, India (?)
2010: Dél-Korea, Katar (?)