„Jövőre valószínűleg a Yamahánál maradok, úgy gondolom nem is lesz nehéz megegyeznünk. De csak egy évre, azaz 2006-ra írok alá, utána szabad akarok lenni. Ha ajánlatot kapok, hogy autóval versenyezzek, akkor elgondolkozom rajta.” – mondta Rossi.
A Yamaha csapat vezetője Davide Brivio sem rejtette véka alá dolgot. „Egy éves folytatásról tárgyalunk, tudjuk, hogy 2007-től a Forma-1-ben versenyez majd.” – mondta. Ezt a kijelentését azután finomította a csapatfőnök, de csak annyibban, hogy „valószínűleg négy keréken folytatja a világbajnok”.
Egyes források szerint Rossi már 2006-ban többször a volán mögé ül a Moto GP versenyek szüneteiben, hogy 2007-ben tapasztaltan indulhasson a futamokon. Többen is csábítják a Forma-1 világából. Bernie Ecclestone például kifejezetten szeretné az olaszt a száguldó cirkuszban látni, amelyből szerinte hiányoznak az igazi egyéniségek, mint Rossi, aki életet vitt a Moto GP-be is.
Luca Di Montezemolo pedig egyenest egy Ferrari volánjánál képzeli el Rossi pályafutásának folytatását, ezért 2004 áprilisában a Ferrari vezetőjének meghívására már ki is próbálta a csapat F1-es autóját egy titkos teszt alkalmával.
Később ez kitudódott, amiért Rossinak magyarázkodnia kellett a Yamaha és a fő szponzora a Gauloises felé. Érdekes módon a Michelin nem bánta, hogy egy Bridgestone-os csapatnál próbálkozott.
„Rossi remek munkát végzett a Ferrari tesztpályáján, mikor az egyik F2004-es versenygépet tesztelte. Elégedettek vagyunk, nem kétséges, óriási tehetség. Ezért is segítettünk neki 2002-ben, egy WRC-t kipróbálni.” – mondta akkor a Michelin technikai igazgatója Pierre Dupasquier.
A Ferrari mellett szól, hogy ha 2007-ben kerül a csapathoz, elképzelhető, hogy az addigra esetleg visszavonuló Michael Schumacher helyett az elsőszámú pilóta lehetne, de valószínűbb Rubens Barrichello váltása. Erről azonban így vélekedett az olasz: „Jó barátaim vannak a Ferrarinál, de nem csak a Maranellóiak léteznek.”
Nem Rossi lenne az első, aki motoros világbajnoki címet követően a Forma-1-be igazol. 1964-ben John Surtees a Ferrarival lett világbajnok, miután motoron több VB címet is begyűjtött. Valentino Rossi gokarttal kezdte pályafutását, ezután fordult a motorozás felé. Világbajnoki címet szerzett a 125, 250 Endurance és Moto GP katgeóriákban, eddig hét VB trófeát gyűjtött be. Eközben többször kiprobált raliautókat is.