Derült égből villámcsapásként érkezett a hír pénteken, miszerint a Honda azonnali hatállyal kivonul a Forma-1-ből, a brackley-i csapatot pedig eladja, ha pedig ez nem sikerül, feloszlatja.
Az F1-es alakulat vezetője, Nick Fry már pénteken az nyilatkozta, hogy három komoly jelentkező is felbukkant, a Honda pedig az év végéig életben tartja a gyárat, hogy az eladás zökkenőmentes lehessen. Úgy tudni, hogy a japán gyártó a minél vonzóbb üzlet érdekében magára vállalta a csapat kintlévőségeit, és a brackley-i központot autóstul, személyzetestül összesen egy dollárért (210 Ft!) ajánlja eladásra.
Lehet, hogy a pilóták is eltűnnek
Lehet, hogy a pilóták is eltűnnek
Fotó megosztása:
Vége a hondás álmoknak
Vége a hondás álmoknak
Fotó megosztása:
Fry: Mi lesz most?
Fry: Mi lesz most?
Fotó megosztása:
Fény az alagút végén?
Fény az alagút végén?
Fotó megosztása:
Kár lenne a brackley-i gárdáért
Kár lenne a brackley-i gárdáért
Fotó megosztása:
Ecclestone már rég mondja!
Ecclestone már rég mondja!
Fotó megosztása:
Kivár vagy elmenekül?
Kivár vagy elmenekül?
Fotó megosztása:
Richards visszatérhet
Richards visszatérhet
Fotó megosztása:
Jó üzlet lehet
Jó üzlet lehet
Fotó megosztása:
Csak az F1-et ejtik
Csak az F1-et ejtik
Fotó megosztása:
Drága lenne mindenkit elküldeni
Drága lenne mindenkit elküldeni
Fotó megosztása:
Neki nem hiányzik a japán gyártó
Neki nem hiányzik a japán gyártó
Fotó megosztása:
Peugeot vagy Citroën lehet belőle
Peugeot vagy Citroën lehet belőle
Fotó megosztása:
Mi lesz vele jövőre?
Mi lesz vele jövőre?
Fotó megosztása:
Nem tér vissza a francia gyártó
Nem tér vissza a francia gyártó
Fotó megosztása:
A Subaru kiszállásával már ráér Richards
A Subaru kiszállásával már ráér Richards
Fotó megosztása:
Koholmány volt a hír
Koholmány volt a hír
Fotó megosztása:
Mit csinál 2009-ben?
Mit csinál 2009-ben?
Fotó megosztása:
Vad pletyka
Vad pletyka
Fotó megosztása:
Schumi és Brawn újra együtt?
Schumi és Brawn újra együtt?
Fotó megosztása:
A lehetőség nyitva áll, de az idő szorít
A lehetőség nyitva áll, de az idő szorít
Fotó megosztása:
Fry tucatnyi kérőt emleget - ő lehet az egyik
Fry tucatnyi kérőt emleget - ő lehet az egyik
Fotó megosztása:
Richards szerint nincs itt az ideje
Richards szerint nincs itt az ideje
Fotó megosztása:
Hiába a barátság, motor nem lesz belőle
Hiába a barátság, motor nem lesz belőle
Fotó megosztása:
A Ferrari után most a Mercedes került a képbe
A Ferrari után most a Mercedes került a képbe
Fotó megosztása:
Meddig húzhatják?
Meddig húzhatják?
Fotó megosztása:
Autóipari mentőövbe kapaszkodnának
Autóipari mentőövbe kapaszkodnának
Fotó megosztása:
Csak a dolgozók sorsáról tárgyaltak
Csak a dolgozók sorsáról tárgyaltak
Fotó megosztása:
Búcsúzhat a Forma-1-től?
Búcsúzhat a Forma-1-től?
Fotó megosztása:
Minden a helyére került?
Minden a helyére került?
Fotó megosztása:
Reménykedhetnek
Reménykedhetnek
Fotó megosztása:
Fifty-fifty
Fifty-fifty
Fotó megosztása:
Branson az F1-ben is kalandot lát?
Branson az F1-ben is kalandot lát?
Fotó megosztása:
Túlélés vagy összeomlás jön?
Túlélés vagy összeomlás jön?
Fotó megosztása:
Branson vállalkozó kedvű
Branson vállalkozó kedvű
Fotó megosztása:
Ecclestone is tárgyal
Ecclestone is tárgyal
Fotó megosztása:
Nem kellett a pénze
Nem kellett a pénze
Fotó megosztása:
Sínen van a csapat?
Sínen van a csapat?
Fotó megosztása:
Brackely F1?
Brackely F1?
Fotó megosztása:
Brawn Racing lehet a csapatból
Brawn Racing lehet a csapatból
Fotó megosztása:
Még szükség van rá
Még szükség van rá
Fotó megosztása:
Barrichello Barcelonában vezethet hamarosan
Barrichello Barcelonában vezethet hamarosan
Fotó megosztása:
Két szék közt az asztal alá...
Két szék közt az asztal alá...
Fotó megosztása:
Újra nyeregben
Újra nyeregben
Fotó megosztása:
Köszönik, jól vannak
Köszönik, jól vannak
Fotó megosztása:
Kevés siker jutott nekik
Kevés siker jutott nekik
Fotó megosztása:
Hivatalosan is vége
Hivatalosan is vége
Fotó megosztása:
Nem mindig találták a közös hangot
Nem mindig találták a közös hangot
Fotó megosztása:
Richards visszatérhet
Persze nem ugorhat be csak úgy az utcáról valaki, a leendő vevőnek meg kell majd győznie a Honda vezetőit, hogy képes lesz működtetni is a csapatot, ami még a nagyjából 700 alkalmazott egy részének elbocsátásával és a 400 milliós éves költségvetés jelentős visszafogásával is több tízmillió dolláros tétel lesz.
Ahogy a hír napvilágra kerülésekor mi is tippeltük, és ahogy tegnap a Daily Telegraph is írta, hogy a legkomolyabb jelentkező a Prodrive-főnök, David Richards lehet, aki 2001 és 2004 között vezette már az akkor még B.A.R. néven versenyző istállót.
Richards már 2008-ban szeretett volna belépni az F1-be, de mivel csak vásárolt kasztnival lett volna pénze rajthoz állni, az ezek engedélyezésére vonatkozó kezdeményezés pedig nem valósult meg, így végül visszavonult.
Csak az F1-et ejtik
Úgy tűnik egyébként, hogy a Honda egyelőre nem szünteti meg a Forma-1-en kívüli motorsport-tevékenységeit, sem az IndyCarban vállalt kizárólagos motorszállítói szerepe, sem a superbike- és MotoGP-projektek nincsenek veszélyben. A Honda elnök-vezérigazgatója, Takeo Fukui azt is kijelentette, hogy a 2009-ben a japán cég tulajdonában lévő suzukai pályára visszatérő Japán Nagydíj jövője is biztos.