A jövő év elejétől a számítógépes autós játékok rajongóinak lehetőségük lesz arra, hogy összemérjék tudásukat a világ legnagyobb sportolóival. A Real Time Race nevű cég ugyanis olyan technológia bemutatására készül, amelynek segítségével a játékosok a valódi versenyzőkkel, köztük Forma-1-es pilótákkal küzdhetnek meg a televízió képernyőjén keresztül, az élő közvetítés közben.
A cég a futamok előtt a pályák minden részletéről felvételeket készít, melyeket az interneten keresztül eljuttat a szoftverét futtató számítógép merevlemezére. A friss adatokat felhasználó szoftver segítségével pedig a játékgépek képesek lesznek átalakítani az élő közvetítések képeit és elindítani gazdájukat a futamokon.
„Valós időben, egy valódi versenyen küzdhetnek majd meg a játékosok a profikkal. Ha Jenson Button jobban fog bevenni egy kanyart a pályán, mint a karosszékben ülő felhasználó a távirányítója segítségével, a játékos üldözőbe veheti majd a pilótát a tévé képernyőjén és megpróbálhatja visszaszerezni az előnyét a pálya következő kanyarjában” – mondta el a fejlesztés alatt álló technológiáról Chris Leight, a Real Time Race vezetője.
A Real Time Race olyan 360 fokos panorámaképeket használ fel az élő közvetítések átalakításához, mint amelyeknek segítségével a Google létrehozta a világ nagyvárosainak háromdimenziós utcaszintű térképeit. A pályák felvételeit egy kamerákkal felszerelt kocsi készíti el a verseny előtt.
Az RTR kocsija azonban nem csak felvételek sokaságát rögzíti miközben köröket tesz meg a pályán, hanem egy, az autóra szerelt lézersugarakat kibocsátó mérőműszer és egy GPS segítségével a pálya összes tereptárgyának a mérőeszközhöz viszonyított távolságát is feljegyzi.
Az adatokat felhasználó program ezért nem csak azt teszi majd lehetővé a játékosoknak, hogy körbenézzenek a pályán, hanem azt is, hogy teljesen szabadon bejárják a verseny helyszínét a tévékészülékük előtt ülve. „Az adatok segítségével a szoftverünk a verseny helyszínének összes apró részletét élethűen tudja majd ábrázolni, és a kanyarokban az aszfalton éppúgy fog csillogni a nap, azon a pályán, melyen a játékosok indulnak, mint azon, amelyiken a valódi pilóták” – mondta el Roderick Kennedy, a Real Time Race technikai vezetője.
A játékosoknak a pályák adatait a versenyek előtt kell majd letölteniük a számítógépükre, hogy minimálisra csökkentsék az adatforgalmat az élő közvetítés közben. Miután megkezdődik a futam, a Real Time Race már csak a valódi pályán lévő autók aktuális helyzetéről és a verseny helyszínének időjárásáról fog adatokat küldeni a játékosok számítógépére.
Az angol cég négy éve dolgozik a televíziós sportközvetítéseket forradalmasító rendszeren. Jelenleg tévéadókkal egyeztetnek a közvetítések jogairól, és az állításuk szerint a tárgyalások jól haladnak.
Még több hír a technika és a kütyük világából a Techneten!