2006-ban a Kanadai Nagydíjon Felipe Massa és Giancarlo Fisichella esett áldozatul a biztonsági autónak, míg idén Rubens Barrichello és Nick Heidfeld volt kénytelen választani a biztos büntetés és aközött, hogy a pályán fogy ki autójukból az üzemanyag. Másodperceken múlik, hogy valaki nyer vagy veszít, Melbourne-ben Sebastien Bourdais például az utolsó előtti pillanatban tudott kiállni, jelentős előnyre téve szert.
A hétvégi Spanyol Nagydíjon a BMW-s Nick Heidfeld járt rosszul, a csapatfőnök, Mario Theissen nem is rejtette véka alá a csalódottságát:
„Olyan, mint a lottó, ezt nem lehet betervezni. Kidolgozzuk a versenystratégiát a futam előtt, és csak reménykedhetünk, hogy nem jön a biztonsági autó” – mondta a német.
A pilóták és a csapatok már a szezonnyitó után kérték a szabályok felülvizsgálatát, de az ügyben még mindig nem történt lépés.
„Tárgyalunk róla, de még legalább néhány versenynek el kell telnie. Talán Monacóra vagy Kanadára változtatnak – ezeken a helyeken mindig sok a baleset. Ahogy már mondtam, mindenki szeretné tisztázni a dolgot, a pilóták, a csapatok, és az FIA is” – mondta Mark Webber, a pilóták szervezetének (GPDA) egyik vezetője.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali szerint nem szabad elsietni a döntést:
„Szerintem a változtatásnak nincs reális esélye az idény vége előtt. Tárgyalunk róla, dolgozunk a kérdésen, mert valóban elég szerencsétlen, de bárkivel előfordulhat. A legrosszabb, amit tehetünk, hogy változtatunk, aztán hirtelen kiderül, hogy még jobban elrontottuk. Jobb tízszer is meggondolni, mielőtt cselekszünk.”