Veszélyes marad a biztonsági autó 1

Olyan, mint a lottó

Olyan, mint a lottó

Tavaly óta a Forma-1-ben a biztonsági autó pályára küldésekor lezárják a bokszutcát, hogy a versenyzők a lelassított tempót kihasználva ne szerezhessenek tisztességtelen előnyt. A szabály azonban visszafelé sült el, számos pilóta épp a bokszutca lezárása miatt veszített nagyon sokat a futamon, sőt kizárások is történtek.

2006-ban a Kanadai Nagydíjon Felipe Massa és Giancarlo Fisichella esett áldozatul a biztonsági autónak, míg idén Rubens Barrichello és Nick Heidfeld volt kénytelen választani a biztos büntetés  és aközött, hogy a pályán fogy ki autójukból az üzemanyag. Másodperceken múlik, hogy valaki nyer vagy veszít, Melbourne-ben Sebastien Bourdais például az utolsó előtti pillanatban tudott kiállni, jelentős előnyre téve szert.

A hétvégi Spanyol Nagydíjon a BMW-s Nick Heidfeld járt rosszul, a csapatfőnök, Mario Theissen nem is rejtette véka alá a csalódottságát:

„Olyan, mint a lottó, ezt nem lehet betervezni. Kidolgozzuk a versenystratégiát a futam előtt, és csak reménykedhetünk, hogy nem jön a biztonsági autó” – mondta a német.

A pilóták és a csapatok már a szezonnyitó után kérték a szabályok felülvizsgálatát, de az ügyben még mindig nem történt lépés.

„Tárgyalunk róla, de még legalább néhány versenynek el kell telnie. Talán Monacóra vagy Kanadára változtatnak – ezeken a helyeken mindig sok a baleset. Ahogy már mondtam, mindenki szeretné tisztázni a dolgot, a pilóták, a csapatok, és az FIA is” – mondta Mark Webber, a pilóták szervezetének (GPDA) egyik vezetője.

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali szerint nem szabad elsietni a döntést:

„Szerintem a változtatásnak nincs reális esélye az idény vége előtt. Tárgyalunk róla, dolgozunk a kérdésen, mert valóban elég szerencsétlen, de bárkivel előfordulhat. A legrosszabb, amit tehetünk, hogy változtatunk, aztán hirtelen kiderül, hogy még jobban elrontottuk. Jobb tízszer is meggondolni, mielőtt cselekszünk.”