Forróságra számítanak
Forróságra számítanak
Fotó megosztása:
Újra szuperlággyal köröznek majd
Újra szuperlággyal köröznek majd
Fotó megosztása:
Minden jobb lesz minta nélkül!
Minden jobb lesz minta nélkül!
Fotó megosztása:
1997 óta most először nem lesz minta
1997 óta most először nem lesz minta
Fotó megosztása:
2010-ig egyedül a porondon
2010-ig egyedül a porondon
Fotó megosztása:
Trulli már holnap váltana
Trulli már holnap váltana
Fotó megosztása:
A GP2-ben is slickeket használnak
A GP2-ben is slickeket használnak
Fotó megosztása:
Baleset lehet a paplanok nélkül!
Baleset lehet a paplanok nélkül!
Fotó megosztása:
Idén már ezeket is megjelölik
Idén már ezeket is megjelölik
Fotó megosztása:
Fehér csík helyett ez jöhet jövőre
Fehér csík helyett ez jöhet jövőre
Fotó megosztása:
Paplanok nélkül baj lesz
Paplanok nélkül baj lesz
Fotó megosztása:
Legközelebb jobb lesz
Legközelebb jobb lesz
Fotó megosztása:
Maradnak a paplanok
Maradnak a paplanok
Fotó megosztása:
A bajnok elégedetlen
A bajnok elégedetlen
Fotó megosztása:
Közös ünnep
Közös ünnep
Fotó megosztása:
Van mire büszkének lenni
Van mire büszkének lenni
Fotó megosztása:
Jól kitalálták...?
Jól kitalálták...?
Fotó megosztása:
Lesz még teszt
Lesz még teszt
Fotó megosztása:
A slickek a raktárban maradtak
A slickek a raktárban maradtak
Fotó megosztása:
Hogy mutat majd a piros Ferrarin?
Hogy mutat majd a piros Ferrarin?
Fotó megosztása:
A keverékeken is változtattak
A keverékeken is változtattak
Fotó megosztása:
Idén erre kell figyelni
Idén erre kell figyelni
Fotó megosztása:
Jövőre újra így nézhetnek ki a gumik
Jövőre újra így nézhetnek ki a gumik
Fotó megosztása:
Vajon megint szenvednek majd a csapatok?
Vajon megint szenvednek majd a csapatok?
Fotó megosztása:
Baleset lehet a paplanok nélkül!
A Red Bull-os David Coulthard aggódik a gumiszabályok változása miatt, a biztonsággal kapcsolatos kérdéseket ezért a pilóták „szakszervezete”, a GPDA elé viszi megtárgyalásra.
Coulthard, aki a Forma-1-ben 1994 óta versenyzett már slickeken, mintás gumin, kipörgésgátlóval és anélkül, most komoly kételyeket fogalmazott meg a a minta nélküli, slick gumik 2009-es várható bevezetésével, és a gumimelegítő paplanok egyidejű betiltásával kapcsolatban.
A múlt heti jerezi teszteken a csapatok első alkalommal próbálhatták ki a Bridgestone slick gumijait, és tesztelhették a 2009-es szabályoknak megfelelően beállított autókat. A tapasztalatok nem voltak egyértelműen pozitívak, Coulthard leginkább a gumimelegítők elvételét fájlalja:
„Eléggé aggaszt a gumik közti hőmérséklet-különbség, főképp a kvalifikáció szempontjából. Elég sok versenyzővel beszéltem, és mindegyikük azon a véleményen volt, mint én: ha az autó a melegítőpaplanok nélkül megy ki a pályára, míg mások gyors körön vannak, az igencsak félelmetes. Hatalmas a sebességkülönbség.”
A jerezi teszten általános tapasztalat volt, hogy a hideg slickek több másodperccel rosszabb köridőt jelentettek, mint a már jól tapadó meleg gumik. A skót pilóta szerint a hőmérséklet-különbség miatti eltérő guminyomás csak még tovább ront a helyzeten. Couthard emlékeztet Ayrton Senna halálos balesetére, amelyben feltehetőleg a lehűlt abroncsok csökkent nyomása is szerepet játszott.
A veterán versenyző ezért mindenképp szeretné megvitatni a kérdést a pilótákkal a GPDA következő ülésén, amelyre valószínűleg a januári teszteken kerül majd sor.
„Ez komoly biztonsági kérdés! Azt tervezem, hogy a GPDA elé viszem az ügyet. Idén már nem lesz több találkozó, de az új évben mindenképp tárgyalni kell róla” – szögezte le Coulthard.