Sebastian Vettel úgy véli, hogy akár egynél több motorbüntetése is lehet az év végéig, szerinte a Red Bullnak okosan időzítve kell bevállalnia ezeket. Az idén hat komponensre bontották a motorokat, mindegyikből ötöt lehet büntetlenül elhasználni, a hatodik már tízhelyes rajtbüntetést ér, a következő öthelyeset és így tovább.

Fotó: Europress
Fotó: Europress

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Vettel és a Red Bull úgy számol, hogy már az Orosz Nagydíjon be kell vállalni az első büntetést. „A szabályok olyanok, amilyenek, előbb-utóbb jön a büntetés” – mondta Vettel. „Hogy pontosan mely elemek miatt jönnek majd a büntetések, még nem tudjuk, majd meglátjuk. Persze reméljük, hogy a lehető legtovább tudjuk húzni, de elkerülhetetlen részemről legalább egy tízhelyes büntetés.”

„Akár több is jöhet, amely a megbízhatóság szempontjából igen gyenge szezonkezdet eredménye. Tudtuk, hogy ez lesz, most azt kell kitalálnunk, hogyan tudjuk okosan időzíteni a büntetéseket.”

Nemcsak az ötödik belső égésű motorját és turbóját fogyasztó Vettel áll közel a büntetéshez, a Ferrari mindkét pilótája is bajban lehet. Összesen 12 olyan versenyző van, aki egy vagy több részegységből már az ötödiket fogyasztja, íme a lista:

Sebastian Vettel: ICE, TC, MGU-H
Fernando Alonso: ICE, TC, CE, MGU-H
Kimi Räikkönen: ICE, MGU-H, CE
Romain Grosjean: TC
Pastor Maldonado: ICE, TC, MGU-K, MGU-H
Adrian Sutil: ICE, TC, MGU-K, MGU-H, CE
Esteban Gutierrez: TC, MGU-K, MGU-H, CE
Jean-Eric Vergne: MGU-K
Danyiil Kvjat: ICE (6), MGU-K, MGU-H
Jules Bianchi: ICE, TC, MGU-H, CE
Max Chilton: ICE, TC, MGU-K, MGU-H
Kobajasi Kamui: MGU-K

(ICE=belsőégésű motor, TC=turbófeltöltő, MGU-K=kinetikus motorgenerátor, MGU-H=hőenergiájú motorgenerátor, CE=vezérlőelektronika)