Összedolgozott a Fiat-csoport két leányvállalata, az Abarth és a Ferrari, hogy egy izgalmas járgányt hozzanak létre a Fiat 500-asból. Megszületett a Fiat 695 Abarth Tributo Ferrari. A cél egyértelmű: a gazdagok elcsábítása a Fiat 500-ashoz. A közlemény szerint a Ferrari-tulajdonosoknak is szükségük lehet praktikus autóra városi forgalomban.
Persze, aki Ferrarit vezet, az szereti a sebességet, nem meglepő, hogy az 500-as is ereje teljében van. Az Abarth átalakító készletével az 1,4-es turbómotor immár 180 lóerős, miközben a maximális nyomatéka 230 Nm.
Így aztán a kis piros autó képes száguldani. Hét másodperc elég, hogy százra gyorsuljon, autópályán pedig a 225-öt is elérheti. Ahogy a legtöbb Ferrariban, itt is automata váltó kapcsolja össze a motort a hajtással, a vezető a kormány mögötti fülekkel válthat.
A nagyobb teljesítményhez igazodik a fék és a felfüggesztés, de a hangélményről is gondoskodik az 500-as. Különleges, kétmódú sportkipufogóval készül, ez 3000-es fordulatszám alatt csendes, de e fölött szabadjára engedi a hangját.
Természetesen Ferrari piros színben készül a 695, amelyet szürke elemek díszítenek. Ilyen csíkozás a karosszérián, a diffúzor, de a 17 colos felnik is. A külső visszapillantókat viszont karbon ékesíti. Az egész emlékeztet a Ferrari F430 Scuderiára
Belül is folytatódik a ferraris érzés, amit a karbonvázra épített, fekete bőrrel borított versenyülések alapoznak meg. A kormány szintén bőrborítású, de nem hiányoznak az alumíniumelemek, ahogy az olasz trikolor és az autó különlegességét és sorszámát jelző plakett sem.
Nem ez az első eset, hogy a FIAT 500 a Ferrarira hajaz, hiszen tavaly is láttunk egy ilyet, akkor az autójukat a szervizben hagyó sportkocsi-tulajdonosok kaptak csereként egy vörös kisautót. De az Abarth és a Ferrari közösködése sem új keletű, ott van például az 1953-as Ferrari 166/250 MM Abarth, amelynek karosszériáját Carlo Abarth tervezte.