Nem adta fel elődje, Ferdinand Piech álmát a Volkswagen-konszern jelenlegi elnöke, Martin Winterkorn. Visszatér az egyliteres autó – szivárogtatta ki a hírt a Bild am Sonntag német lap. Piech még 2002-ben mutatta be a tanulmányt, amellyel normál forgalmi körülmények között Wolfsburgból Hamburgba autózott, 0,89 literes átlagfogyasztást elérve.

Duplakuplungos automata váltóval szerelik
Duplakuplungos automata váltóval szerelik

Duplakuplungos automata váltóval szerelik

Duplakuplungos automata váltóval szerelik


Bár egy időben a fejlesztést leállították, most, hét évvel később új formában visszatér az L1. Ma este a Frankfurti Autószalon sajtónapját megelőző estélyen Winterkorn bemutatja a kocsit. A leleplezésen ott lesz a vezess.hu is, de addig is lássuk, mit tudhatunk már.

A legrosszabb talán, hogy továbbra sem kerül gyártásba a kocsi, leghamarabb 2013-ban jelenhet meg, ugyanakkor a megoldásai feltűnnek majd a jövő takarékos Volkswagenjeiben, talán éppen az up!-ban. Ugyanakkor már nem is egyliteres. Az autó átlagfogyasztása immár 1,49 liter. Azért ez sem rossz!

2002 0,89 literrel beérte

2002 0,89 literrel beérte

2002 0,89 literrel beérte


Mindezt egyfelől a 36 lóerős kéthengeres dízelmotorral, illetve az ultrakönnyű karosszériával érték el. Az autó könnyebb, mint 500 kiló, ami kevesebb, mint fele egy Polóénak, viszont sokat hízott hét év alatt, hiszen akkor még 290 kilót nyomott. Ez lehet a fogyasztásnövekedés oka.

Ami nem változott, hogy a kiemelkedően aerodinamikus karosszériával rendelkező kocsiba továbbra is ketten utazhatnak. Ezúttal sem egymás mellett, hanem egy tandembiciklihez hasonlóan egymás mögött ülnek. A 3,8 méteres kocsiban ezenfelül még egy 50 literes csomagtartót is sikerült bezsúfolni. Most is a vadászrepülőkhöz hasonlón ajtó-tető-mechanizmuson át lehet beszállni.

Egymás mögött ülnek az utasok

Egymás mögött ülnek az utasok

Egymás mögött ülnek az utasok


Számos különleges megoldás került az L1-re. Nincsenek hagyományos visszapillantók a gépen, helyette kis kamerák adnak képet a vezetőnek a hátul történő eseményekről. A hűtőkhöz, az utastérhez csak akkor jut friss levegő, ha szükséges, máskülönben a nyílások zártak, hogy csökkentsék a légellenállást, de ugyanezért takarták be a hátsó kerekeket is.

További részleteket holnap reggel közlünk!