Elkészült az Audi A6 új csúcsmodellje, a mindenvivő RS6. Nem aprózták el az ingolstadti szakik, masszív 130 lóerővel tud többet az új modell, mint a korábbi. Még a limitált sorozatban készült, 480 lóerős RS6 Plus is elbújhat mögötte.
650 Nm, 4,6 s százig
Ezúttal a korábbi V8-as helyett 5,0 literes V10-es motor került a kocsi orrába, amihez két turbót is kapcsoltak. Ennek
köszönhetően nem kevesebb, mint 580 lóerő vár bevetésre, ami mellé masszív 650 newtonméteres nyomaték is társul. Ekkora teljesítménynél már jól jön a négykerék-hajtás, amivel 4,6 másodperc alatt képes 100 km/órára gyorsulni az autó. Ehhez a pilótának sem kell ügyesnek lenni, miután a hatfokozatú Tiptronic automata kapcsolgat.
Természetesen 250 km/óránál nem engedi gyorsabban száguldani az autót az elektronika, ez nemcsak biztonságos, de üzletileg is hasznos. Így ugyanis jöhet az új változatból is a Plus, hiszen a korábbit is elengedték 280-ig.
Kerámiafékkel is
Nemcsak autópályán lesz elemében az RS6. A Dynamic Ride Control rendszernek köszönhetően jelentősen csökken kanyarban a karosszéria dőlése. Felárért három fokozatban állítható lengéscsillapítással is ellátható az autó.
Alapesetben 19 colos könnyűfém felnikkel és acél féktárcsákkal szállítják az RS6-ost. Aki azonban jobb lassulásra vágyik, az kérhet extrém nagy, 420 milliméteres kerámia féktárcsát is, ám ez csak a szintén feláras 20 colos kerekek mögött fér el. Ebben az esetben 275 milliméteres gumik kerülnek az autóra.
Elsőre a Porschével
Az első RS-modellt, az 1993-ban bemutatott RS2-est még a Porsche segítségével fejlesztette ki és gyártotta az Audi a 80-as kombiból. Ezt később követte az RS4, majd az RS6. Miután az első modell is puttonyos kivitelben mutatkozott be, azóta minden RS-ből készül Avant. Ezen kívül a korábbi RS6 lépcsőshátú, a mostani RS4 pedig még kabrió kivitelben is kapható.
Ezúttal elsőként a kombikasztnival mutatkozik be az RS6, ami egyedi lökhárítóiról, lámpáiról és hűtőmaszkjáról, ezüstszínű tükreiről felismerhető, de a felnik is ehhez a modellhez születtek. Igazán látványos, ahogy a versenyautókhoz hasonlóan kiszélesítették a sárvédőket.
30 milliós autó
Elöl a helyzetjelzők, míg a hátsó lámpák teljesen LED-ekkel működnek. Az alumíniummal erősen díszített utastérben sportüléseket és sportkormány találunk, a hagyományos Audi luxusfelszerelések mellett.
A Frankfurti Autószalonon mutatják be az új RS6-ot, majd Nyugat-Európában 2008 áprilisától forgalmazzák az autót, amelynek itthoni ára várhatóan közelít majd a 30 millió forinthoz.