Az elektromos luxus-szabadidőjárművek piaca nem létezik. Ma még nem. A Tesla Model X bevezetéséig azonban már csak néhány nagyobbat kell aludnunk, és ha átszakadt a gát, nincs megállás. Tudja ezt az Audi is, ezért már most rálépett a helyi emisszió nélkül üzemelő luxus-SUV felé vezető ösvényre.

Az e-tron quattro concept összesen három villanymotort használ: az egyik az első tengelyt hajtja, a maradék kettő a hátsót. Az állandó rendszerteljesítmény 435 LE, de ez átmenetileg 503-ra növelhető – nem is ez a lényeg persze, hanem a pár pillanatra 800 Nm-re ugrasztható nyomaték.

Árammal megy terepre az Audi 1
Árammal megy terepre az Audi 41 Villanyautóknál mindig kritikus kérdés a végsebesség, és az Audi konzervatívan oldotta meg a kérdést: 210 km/óránál leszabályoz a vezérlés. Az autó 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, de ha nem firtatjuk folyton képességeit, akár 500 kilométerre is elegendő a padlóba integrált lítium-ion akkucsomagok töltése. A teljes töltéshez 2,5 óra elegendő gyorstöltőről, de indukciós töltő is társítható a rendszerhez.

Az e-tron quattro architektúráját eleve kifejezetten elektromos hajtáslánchoz tervezték, de ettől még szépen beilleszkedne az Audi SUV-ok családjába az autó: 488 centi hosszú, szélessége 193 cm, magassága viszonylag szerény 153 cm. A közegellenállási együttható a szabadidőjárművek körében utópisztikusnak ható 0,25.

Árammal megy terepre az Audi 42 Az Audi TT virtuális műszeregysége 2018-ban sem lesz elavult, állítja a tanulmány, csupán néhány apró frissítés kell az aktualizáláshoz. A műszerpanel két oldalára érintésérzékeny kezelőfelületek kerültek – ezek helyettesítik a bajuszkapcsolókat, illetve a ma még a kormányon elhelyezett távvezérlő gombokat.

A négyszemélyes beltérben a hátul utazók is szabadon élvezhetik a fedélzeti szórakoztató- és kommunikációs hálózat nyújtotta szolgáltatásokat. Erre a vezetőnek is lehetősége nyílik, az autót ugyanis már eleve úgy tervezték meg, hogy az autonóm technológiák teljes tárházát képes legyen alkalmazni – ezt támogatandó, egy számítógép a fedélzeten dolgozó érzékelők és kamerák által vett jelek alapján képes az autót elhelyezni a valós környezet virtuális modelljében. Ez az okos agy az egyébként hatalmas, 615 literes csomagtartóban kapott helyet. 

Árammal megy terepre az Audi 43