Nem újdonság, hogy a Mercedes feltámasztja a legendás 300 SL-t. Miután már számos kémfotó jelent meg róla, maga a gyár jelentette be ezt és közzétette saját álcázott fotóit, sőt az utasteret a nélkül is láthattuk.
Ma viszont megjelentek a gyári sajtóhonlapon az első igazi fotók a Mercedes-Benz SLS AMG-ről. Azonnal látszik, hogy a tervezők ügyesen emeltek át részleteket a klasszikus modellről. A hűtőmaszk, a levegőnyílások és a jármű fara is erősen hasonlít, nem is beszélve a sirályszárnyas ajtókról. Ugyanakkor a LED-es fényszórók kétséget sem hagynak afelől, hogy egy modern autóról van szó.
Az utastérben már szó sincs múltidézésről, tökéletesen mainak hat a kétszemélyes belső. A megrendelő természetesen alakíthatja maximálisan sportosra, főszerepben a karbonnal, alumíniummal és világos színekkel, de a finom bőrökből akár egy klasszikus hatás is összehozható.
Alumíniumból készül a kocsi váza, az acél alkalmazása minimális lesz. A jármű tömege 1620 kilogramm. Köszönhetően annak, hogy a motort sikerült maximálisan az első tengely mögé tolni, a súlyelosztás 47-53 százalékos arányt mutat az első és hátsó tengely között. De pont ugyanezért a sebességváltó a hátsó tengely előtt kapott helyet.
Az SLS orrába az AMG 6,2 literes, V8-as motorja kerül, melynek teljesítménye eléri az 571 lóerőt, nyomatéka 650 Nm. A sportkocsinak mindössze 3,8 másodperc elég, hogy elérje a 100 km/órás sebességet. A 0-200-as sprintet kevesebb, mint 12 másodperc alatt futja a járgány. Az SLS csúcssebessége 317 km/óra, amit elektronikusan korlátoznak. A fékezésről kerámia féktárcsák gondoskodnak. Ebben az autóban mutatkozik be a Mercedes új, hétfokozatú, duplakuplungos váltója, amit az automata üzemen túl a kormány mögötti fülekkel is munkára lehet bírni.
A hagyományos váltókar mellett található a motorindító gomb és a hátsó szárny kapcsolója is. Ez 120 km/óránál magától kiemelkedik, növelve a stabilitását, de a vezető manuálisan is kinyithatja. Emellett szintén itt találjuk azokat a kapcsolókat, amellyel az autó beállításain lehet változtatni. Négyféle mód – a takarékostól a sportosig – választható a sebességváltónál, háromféle a lengéscsillapítóknál és ugyanennyi az ESP-nél is.
A Mercedes-Benz SLS hivatalos premierjét a jövő heti Frankfurti Autószalon tartják, forgalmazását jövő nyáron kezdik. Ára Németországban 177 ezer euró, ami 48,2 millió forintnak felel meg, nálunk ennél várhatóan többe kerül majd. Ellenfelei között olyan autók sorakoznak, mint az Audi R8, a Ferrari 458 Italia és a tegnap bemutatott McLaren MP4-12C. Jobbnál jobbak.