Egy Ferrari, már nemcsak attól Ferrari, csodaszép formába prezentálja az autónak nevezett közlekedési eszközt, de feszegeti határokat, amelyek során újító megoldásokkal rukkol elő az olasz márka. Elkészült a Ferrar 458 Spider, amely a világ első középmotoros sportkocsija, amely összecsukható kemény tetőt kap.
Bár szinte hihetetlen, de a Ferrari azt állítja, hogy alumíniumból készült tető 25 kilóval könnyebb, mint ha vászonból készült megoldást alkalmaznának. A tető mindössze 14 másodperc alatt nyílik, és záródik. Ráadásul, a tető úgy csukódik hátra, hogy maradt hely az ülések mögött egy kis csomagtartónak is. A 458 Spider 1430 kiló, azaz csupán ötven kilóval nehezebb, mint a zárt változat.
Az új tető miatt teljesen áttervezték az autó utasok mögötti részét. Már nem látható a motor, nincs plexilap, helyette egy aerodinamikailag formázott motorháztető kapott helyet, amely elegendő levegőt juttat a motorhoz, illetve a kuplung és a sebességváltó hűtőihez. A levegő tökéletes áramlásában pedig segítenek az ülések mögött kialakított kis tornyok. A Ferrari szerint olyan jó az autó formaterve, hogy nyitott tető mellett még 200 km/óránál is lehet normálisan beszélgetni az utastérben
Hajtáslánc tekintetében a Spider megegyezik a zárt modellel, azaz itt is 4,5 literes V8-as motor garantál frenetikus vezetési élményt. A középre beépített motor hétfokozatú, duplakuplungos automata sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Természetesen nem hiányzik az elektronikus vezérlésű differenciálmű sem.
Az 570 lóerős motorral nagyjából ugyanazokat az értékeket hozza az autó, mint kupé testvére, a gyár a sajtóoldalon 3,5 másodpercnél rövidebb 0-100 km/órás sprintidőt és 320 km/óra feletti végsebességet ad meg. Változott viszont a gázpedál programozása illetve a futómű csillapítása, ez azonban vélhetően aligha érdekli majd a gazdag vevőket, akik a szeptemberi leleplezést követően megrendelik autójukat.