Egyelőre még várni kell a tavaly bejelentett öt új Lotus modellre, addig is a márka a meglévő modellekből hoz ki minél többet, hogy ellenfele lehessen a Porschénak, Ferrarinak.
Franakfurtban az Exige került a középpontba, miután elkészült belőle S változat, amely két szám közlése után azonnal birtoklási vágyat vált ki az autózás szerelmeseiből. 350 lóerő és 1080 kilogramm.
Nem akármilyen súly/lóerő arány. Az alacsony tömeg eddig is az Exige alapvető fegyvere volt, a komoly teljesítményt úgy érték el, hogy beépítették az Evora 3,5 literes kompresszoros motorját. A teljesen új külsőbe bújtatott sportkocsi állítható elektronikát kapott, a vezető választhat Touring és Sport módból. Ha nem lenne elég, hogy kikapcsolható az összes védelmi rendszer, rendelhető versenycsomag is, amelyben rajtautomatika és versenypályára optimalizált futómű biztosít tökéletes tapadást a kanyarokban.
Egyelőre a Bruno Sennával leleplezett Exige S még fejlesztés alatt áll, így részletes adatokat nem közölt róla a Lotus, de azt igen, hogy versenyváltozat is készül belőle. Ám nem pályaversenyzéshez, hanem ralira. A neve ott Lotus Exige R-GT.
Nem teljesen újdonság a rali a márka számára, hiszen 30 éve a Talbot Sunbeam Lotus modell már belekóstolt a szakágba – sőt, nyert is versenyeket – épp a cég mostani motorsport-igazgatója, Claudio Berro irányítása mellett. Ez a járgány is megcsodálható a standon.
Az autó az Exige S utcai modell fejlesztésével párhuzamosan az új R-GT szabályoknak megfelelően zajlott. Motorja ugyanaz a 3,5 literes V6-os, de az előírt szűkítő miatt a teljesítménye kisebb, 305 LE. A tömege a szabályoknak megfelelően 1200 kiló.
Hatfokozatú szekvenciális sebességváltó került bele, és állítható futóművel is felszerelik, de nem hiányzik az önzáró differenciálmű és a hidraulikus kézifék sem. Elöl-hátul burkolólemezek védik a járgány alját, a versenyzőkre pedig a Nemzetközi Automobil Szövetség előírásainak megfelelő bukócső és oldalvédelmi rendszer vigyáz.