Már tudtuk, hogy jövőre kerül a kereskedésekbe a Citroën prémiumkínálatának első darabja, a DS3. A francia gyártó most azt is bejelentette, hogy a Frankfurti Autószalonon már megmutatják a nagyközönségnek a kocsit. Ezzel párhuzamosan itt vannak a képek és számos információ a sorozatgyártású változatról.
A szintén három hét múlva bemutatkozó új C3 padlólemezét és műszaki tartalmát felhasználó kisautó 3,95 méter hosszú, szélessége 1,71, magassága 1,46 méter.
Bár ez egy hagyományos kisautó mérete, akár az Opel Corsa, Ford Fiesta stb. a Citroën ígérete szerint új alapot állítanak majd fel az utastér tágasságával. Egy kategóriával nagyobb autók kényelmét ígérik az utasoknak. Ki vesz akkor C4-est majd?
Hátul az ekkora autótól elvárható 285 literes csomagtartót találunk, amely tovább bővíthető a hátsó üléstámlák 60:40 arányú ledönthetőségével.
Ami a motorkínálatot illeti, nem lesz panasz. Két dízel és három benzines közül választhatnak a vevők. Mivel mindegyiket ismerjük más típusokból, bátran állítható, egytől egyig jó választás. Gázolajat használóból természetesen a PSA 90 és 110 lóerős 1,6-osait lehet megvenni, míg benzinesből a BMW-vel közösen fejlesztett négyhengeresek kerülhetnek a DS3-ba. Ezek közül az 1,4-es szívó 95, az ugyanilyen 1,6-os 120 lóerős, míg utóbbi a turbóval megtámogatva 150 lóerőt teljesít.
Ha hihetünk a pletykának később érkezik a DS3 GT, abba akár a márkatárs Peugeot-nál már bemutatott 200 lovas 1,6-os motor is kerülhet. Persze a Citroën beszámolója szerint az agilis viselkedés a többi változatnál is fontos fejlesztési irányvonal volt.
A vevőket azonban nem elsősorban a fentiekkel akarja elcsábítani a Citroën, hanem a DS3 személyre szabhatóságával. Az autó részletei ugyanis sokféle kivitelben kérhetők. A tető színe például négyféle színből választható, fekete, fehér, kék és vörös. A felnik és a külső visszapillantók házai többféle színű díszítéssel készülhetnek, de választható krómozás is.
Belül a műszerfalat díszítő szalag, amely szellőzőket, illetve a többfunkciós képernyőt is magában foglalja nyolcféle színben választható, amihez sokféle szövet és bőr üléshuzat, valamint számos váltógomb társítható. Vagyis a luxusautóknál megszokott egyéni autók épülhetnek.
Kérdés, vajon milyen áron?
Egyelőre homály fedi az autó árát. Az ugyanis nagyban befolyásolja az autó sorsát. Valószínűleg az Alfa Romeo MiTo és a MINI lehet az elsődleges célpont, így ahogy azoknál, várhatóan az ár is az utastérnél már említett eggyel magasabb kategóriát képviseli majd.
Ha ezzel együtt lesz elég vevő a DS3-ra, az megkönnyítheti a többi DS modell bemutatkozását. A Citroën ugyanis teljes palettát tervez prémiummodelljeiből, DS4 és DS5 típusokat is tervez.