Már tudtuk, hogy jövőre kerül a kereskedésekbe a Citroën prémiumkínálatának első darabja, a DS3. A francia gyártó most azt is bejelentette, hogy a Frankfurti Autószalonon már megmutatják a nagyközönségnek a kocsit. Ezzel párhuzamosan itt vannak a képek és számos információ a sorozatgyártású változatról.

A szintén három hét múlva bemutatkozó új C3 padlólemezét és műszaki tartalmát felhasználó kisautó 3,95 méter hosszú, szélessége 1,71, magassága 1,46 méter.

Egyéniség mindenek felett
A műszerfal is kedvünkre csinosítható

A műszerfal is kedvünkre csinosítható

A műszerfal is kedvünkre csinosítható


Bár ez egy hagyományos kisautó mérete, akár az Opel Corsa, Ford Fiesta stb. a Citroën ígérete szerint új alapot állítanak majd fel az utastér tágasságával. Egy kategóriával nagyobb autók kényelmét ígérik az utasoknak. Ki vesz akkor C4-est majd?  

Hátul az ekkora autótól elvárható 285 literes csomagtartót találunk, amely tovább bővíthető a hátsó üléstámlák 60:40 arányú ledönthetőségével.

Ami a motorkínálatot illeti, nem lesz panasz. Két dízel és három benzines közül választhatnak a vevők. Mivel mindegyiket ismerjük más típusokból, bátran állítható, egytől egyig jó választás. Gázolajat használóból természetesen a PSA 90 és 110 lóerős 1,6-osait lehet megvenni, míg benzinesből a BMW-vel közösen fejlesztett négyhengeresek kerülhetnek a DS3-ba. Ezek közül az 1,4-es szívó 95, az ugyanilyen 1,6-os 120 lóerős, míg utóbbi a turbóval megtámogatva 150 lóerőt teljesít.

A felni és a tető színe is többféle lehet

A felni és a tető színe is többféle lehet

A felni és a tető színe is többféle lehet


Ha hihetünk a pletykának később érkezik a DS3 GT, abba akár a márkatárs Peugeot-nál már bemutatott 200 lovas 1,6-os motor is kerülhet. Persze a Citroën beszámolója szerint az agilis viselkedés a többi változatnál is fontos fejlesztési irányvonal volt.

A vevőket azonban nem elsősorban a fentiekkel akarja elcsábítani a Citroën, hanem a DS3 személyre szabhatóságával. Az autó részletei ugyanis sokféle kivitelben kérhetők. A tető színe például négyféle színből választható, fekete, fehér, kék és vörös. A felnik és a külső visszapillantók házai többféle színű díszítéssel készülhetnek, de választható krómozás is.

Belül a műszerfalat díszítő szalag, amely szellőzőket, illetve a többfunkciós képernyőt is magában foglalja nyolcféle színben választható, amihez sokféle szövet és bőr üléshuzat, valamint számos váltógomb társítható. Vagyis a luxusautóknál megszokott egyéni autók épülhetnek.

Benzinesből 1,4-es és 1,6-os lesz

Benzinesből 1,4-es és 1,6-os lesz

Benzinesből 1,4-es és 1,6-os lesz


Kérdés, vajon milyen áron?

Egyelőre homály fedi az autó árát. Az ugyanis nagyban befolyásolja az autó sorsát. Valószínűleg az Alfa Romeo MiTo és a MINI lehet az elsődleges célpont, így ahogy azoknál, várhatóan az ár is az utastérnél már említett eggyel magasabb kategóriát képviseli majd.

Ha ezzel együtt lesz elég vevő a DS3-ra, az megkönnyítheti a többi DS modell bemutatkozását. A Citroën ugyanis teljes palettát tervez prémiummodelljeiből, DS4 és DS5 típusokat is tervez.