Miután áprilisban megszületett a kisfiam, már más szemmel is figyelem az autókat. Persze Frankfurtban nem lehet elmenni a Lamborghini, Ferrari sokszázlóerős fenevadjai mellett, de izgalmasabb, hogy vajon a babakocsi befér-e hátra. Itt van rögtön négy, amibe igen.

Hyundai i30 CW

Használható autók 1
Jó miőségű belül

Jó miőségű belül

Jó miőségű belül


A hosztessek nem bízták a látogatóra, hogy maga ismerkedjen az autóval. Amint becsüccsentem a kormány mögé, rögtön mellettem termett egyikük, hogy bátran mondjam a kérdéseimet, ő majd felvilágosít. Miután közöltem, hogy egyelőre még ismerkedem, már mondta is, hogy figyeljem csak meg a belső prémium szintű anyagait, kialakítását, sőt bőrülést is rendelhetek, na meg van itt jó pár légzsák is. Szó se róla tényleg jók az anyagok, az ajtók tompán csukódnak.

Kiemelkedő i30 kombi tágassága. Amikor beültem hátra, azt hittem rosszul állítottam be az első ülést, azért olyan nagy a hely hátul. Lecsekkoltam jól állt. Az utasok mögött 415 literes csomagtartót alakítottak ki. Legjobb motorváltozatok: 1,6 benzines 115 lóerővel, és 1,6 dízel 90-el. Decembertől már kapható Magyarországon.

Fabia kombi

A Scout az igazi a Fabiából

A Scout az igazi a Fabiából

A Scout az igazi a Fabiából


Eggyel kisebb a Hyundainál, mégis egészséges családi autó válna a Fabia kombiból. Sajnos mély behatolásra nem volt módunk, miután csupán egyetlen darabot állítottak ki Frankfurtban. Azaz mégsem, hiszen a csehek rögtön elkészítették a szabadidős arculatú kombit, Scout néven. Ahogy a ferdehátú, úgy a kombi is jócskán túllépett az elődmodell méretein. Ennek pozitív hatása a csomagtartón is lemérhető, mintegy 54 literrel lett tágasabb a korábbinál, így már 480 literes.

Háromféle benzines és háromféle dízelmotorral készül majd a kisebb Skoda kombi. Az előző generációs Fabia Combi az év végéig marad gyártásban, az utód januárban mutatkozik be hazánkban.

Ez a Clio nem az a Clio

Már nem kisautó

Már nem kisautó

Már nem kisautó


A Clio Grandtour igazi érdekessége, hogy teljesen leszámol a Clióról az évek alatt kialakult képpel. 4,2 méteres hosszával és 2,6 méteres tengelytávjával igazi alsó középkategóriás autóvá nőtt. Kipróbáltuk, két 180 centis ember elfér egymás mögött így gyerekes családnak is jó lesz. Ők örülhetnek annak is, hogy babakocsit is magukkal vihetik, hiszen a ferdehátú Clióhoz képest 151 literrel nagyobb a csomagtartója, azaz 439 literes.

Egyből teljes pályás letámadással indít a ki Renault kombi, hiszen négyféle benzines és háromféle dízelmotorral rendelhető meg az autó.

Peugeot 308 SW

Még csak tanulmány, de szériaérett

Még csak tanulmány, de szériaérett

Még csak tanulmány, de szériaérett


Tanulmányautó, de később széria lesz belőle. Szándékosan nem kombit írunk, hiszen az SW több annál, panoráma üvegtetővel látták el és nagycsaládosok örömére harmadik üléssorral is felszerelhető, így a Dacia Logan MCV-hez hasonlóan heten is utazhatnak vele. Valamennyi hátsó ülés önálló, összecsukható, könnyen kiemelhető, és mivel egyformák, sokféle kombinációt tesznek lehetővé.

Az egyetlen kiállított példányt forgószínpadra feszítették, ezért csak messziről mustráltuk. De a 308 limuzin méreteiből kiindulva nem lesz kisautó a 308 SW sem, leginkább azért, mert 2,7 méteres a tengelytávja. Nagy pénzben mernénk fogadni, hogy ami a belső kialakítását illeti, nem sok különbség lesz. Kellemes tapintású puha anyagok és alapvető kerek formákkal találkoztunk. Jövőre már nálunk is feltűnik az SW a hazai kereskedésekben is.