Piacra kerül a 2007-es Frankfurti Autószalonon bemutatott Peugeot 308 RCZ tanulmányautó. Az immár szimplán RCZ-nek hívott kocsit idén ősszel a Frankfurti Autószalonon leplezik le, árulta el a francia autógyár, amely néhány kedvcsináló képet is közölt. Persze ez nem akkora újdonság, nem is olyan régen számoltunk be ugyanerről, amikor sikerült kémfotókat szereznünk a modell teszteléséről.

Ilyen volt....Ilyen lesz?
Ilyen volt....Ilyen lesz?

Ilyen volt….Ilyen lesz?

Ilyen volt… Ilyen lesz?


Érdekesség, hogy ez lesz a Peugeot első modellje, amely nem használja a nulla vagy dupla nulla középső jelzést. Ez nem akármi, hiszen a legendás Porsche 911 is azért nem maradt 901 – ahogy azt tervezték -, mert a nulla közepű számkombinációkat a Peugeot levédette magának.  

A képek tanulsága szerint a Peugeot nem sokat trükközött, szinte egy az egyben a tanulmányautót tette sorozatgyártásra alkalmassá. Ami persze nem minden esetben könnyű, nézzük csak meg azt a különleges, hullámos hátsó szélvédőt.

Várhatóan a koncepció motorját is megörökli a 2+2 üléses RCZ. Anno 1,6-os turbómotor szerepelt a modellben, 218 lóerővel.

Szépen domborodnak a sárvédők

Szépen domborodnak a sárvédők

Szépen domborodnak a sárvédők


Bár a Peugeot normál kínálatában jelenleg 175 lóerő a legerősebb változata a motornak, a MINI-be a BMW szereli 211 lóerővel is. Vagyis megvalósulhat. Ugyanakkor minden bizonnyal lesz gyengébb benzines és dízel változata is a járműnek, amelyet a kis tömeg segít alacsony fogyasztás és károsanyag-kibocsátás eléréséhez.

Az őszi bemutató után az RCZ gyártása is beindul, az első autókat 2010 elején szállítják ki a vevőknek.