Számunkra talán a legérdekesebb részlet a CX orrába szerelt dízelmotor. Az 1,8 literes blokk ugyanis olyannyira tiszta üzemű, hogy már teljesíti az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normákat. A motor maximális teljesítménye 136 lóerő, míg a maximális nyomatéka eléri a 280 newtonmétert. Az erőforrás várhatón 2009-től jelenik meg a Mitsubishi sorozatgyártású modelljeiben.
Ennél jóval előbb próbálhatják ki a vevők a Concept-CX erőátviteli rendszerét. Az elektronikus vezérlésű négykerék-hajtás, valamint a duplakuplungos sebességváltó kerül a jövőre piacra kerülő Mitsubishibe EVO X is. Az új váltó a Volkswagen DSG-jéhez hasonlóan ötvözi a manuális és automata váltók előnyeit, a kuplungpedál használata nélkül kínál gyors kapcsolást.
Már megjelent az új Mitsubishi Outlander, és nemrég bemutatkozott az új Pajero és az L200 is, ám a japán gyártónak továbbra sincs kis szabadidő-autója.
Korábban a Pajero Pinin töltötte be ezt a szerepet, nem elképzelhetetlen, hogy a CX igazából hírnöke egy új modellnek. A 4,1 méteres autó külsőleg az új Lancer Evo optikai elemeit kapta, így a lámpák és a tarpéz formájú hűtőmaszk is ismerős. Belül négy ülést és egy különleges érintőképernyőt találunk.