Nem marad le a BMW sem, ellenfelet építettek a konkurencia különösen takarékos szedánjainak az Audi A4 2.0 TDIe-nek, illetve a Mercedes-Benz C200 CDI BlueEFFICIENCY-nek. Míg az Audi 4,6, a Mercedes 5,1 literes átlagfogyasztást ígér, addig a BMW állítólag beéri 4,1 literrel száz kilométerenként. Vagyis nemcsak jobb a konkurenseknél, de ez a BMW legtakarékosabb autója.
A BMW 320d EfficientDynamics Edition néven készülő modell lényegében nem más, mint egy módosított 320d, annál egy kicsit visszafogottabb motorteljesítménnyel. A jármű karosszériáját kissé átalakították, hogy csökkentsék a légellenállást. Különleges felnikkel látták el, illetve alacsonyabbra ültették a kasztnit Összességében kiemelkedő 0,26-os alaktényezőt sikerült elérni.
Nem kevésbe fontos ugyanakkor a hajtáslánc átalakítása sem. A 2,0 literes dízelmotor a legújabb fejlesztésű üzemanyag-befecskendezéssel készül, miközben új kéttömegű lendkerékkel és hosszabb végáttétellel szerelik. A lendkerék módosítására azért volt szükség, hogy a motor jelentős rezonancia nélkül üzemelhessen alacsony fordulatszám mellett, míg a kihajtás esetében az egyes sebességekhez tartozó motorfordulatszám csökkentése volt a cél.
Természetesen nem hiányoznak a korábban megismert megoldások, mint a motorleállító Star&Stop funkció, illetve hogy a generátor fékezéskor vagy gázelvételkor tölti az akkumulátort, nem akkor, amikor gyorsítunk. A műszerfalon a fedélzeti számítógép jelzi a sofőrnek a takarékos vezetéshez ideális váltófokozatot, az elektromos szervomotor pedig csak akkor dolgozik, ha a kormányt valóban elforgatjuk. Mindezek segítenek energiát megtakarítani, csökkenteni az üzemanyag-felhasználást.
Bár az alacsony fogyasztás volt az elsődleges cél, a dinamikát sem adta fel a BMW. A 163 lóerős, illetve 360 Nm nyomatékkal bíró dízelmotor 8,2 másodperc alatt gyorsítja százra a kocsit, amelynek végsebessége eléri a 225 km/órát.