Ahogy azt korábban sejtettük ősszel bemutatkozik a Ford C-MAX új generációja. A jármű nem hazudtolja meg a várakozásokat, követi a tavasszal a Genfi Autószalonon kiállított iosis MAX tanulmányautót. Itt is a Ford úgynevezett kinetic design tervezési iránya látható, így az autó részleteiben felfedezhetők a Fiestánál és a Kugánál már látott megoldások.
A képek mellé kiadott szűkszavú közleményből kiderül, hogy az autóban szerepel majd a Ford új motorgenerációja, az EcoBoost 1,6-os variánsa. Azt már csak pletykákból tudjuk, hogy a közvetlen üzemanyag-befecskendezéses, turbófelötlős motor 150 és 180 lóerős kivitelben készül majd.
Nem maradnak ki a dízelek sem, 1,6 és 2,0 liter hengerűrtartalommal szerelik a C-MAX-ba őket. Készül majd különösen kis fogyasztású ECOnetic és bioetanolos változat is. A hatfokozatú, manuális váltó helyett pedig duplakuplungos automata is rendelhető.
Az már tény ismét, hogy a külső tükrökbe holttérfigyelő rendszer kerül, amely jelzi a vezetőnek, ha mellette a visszapillantókban nem látható jármű közlekedik. Ugyanakkor felszerelik az autót parkoló automatával is, amely az úttal párhuzamos helyekre önállóan bekormányozza a kocsit.
Továbbra sincs hivatalos információ arról a hírről, miszerint a C-MAX jövőre nemcsak öt, de hétszemélyes kivitelben is elérhető lenne. Állítólag rendelhető lesz a gyermekek számára megfelelő két hátsó ülés, amelyek a csomagtartó padlójából hajtogathatók ki.
Bár az új Ford C-MAX már idén bemutatkozik a nagyközönségnek, értékesítése csak a jövő év második felében indul el, megelőzve a 2010 végén érkező új Ford Focust. A C-MAX-nak a Citroën C4 Picassóval, a Renault Sceniccel, Toyota Versóval stb. kell harcba szállnia a vevőkért.